Hlavní obsah

Icon představuje parádně upravený Chevrolet Pick-up

Foto: Icon

O společnosti Icon 4x4 už jsme psali a tyhle úpravce převážně starých Fordů Bronco vám představili. Teď ale tahle firma předvedla stavbu auta od konkurence Fordu – „restomod“ starého Chevroletu Pick-up.

Článek

Jak je u restomodů (složenina slov „restaurování“ a „modifikace“) dílny Icon 4x4 tradicí, nové auto vypadá zvenčí jako původní veterán, ale staré plechy ukrývají moderní techniku. Tentokrát si vybrali Chevrolet Pick-up z roku 1950 a vytvořili z něj Old School Edition Thriftmaster. To dlouhé jméno označuje novou sérii aut. Prvním Thriftmasterem byl loni v červnu představený Chevrolet z roku 1954.

Nový kousek představuje starší design, který Chevroletky měly v poválečných letech od roku 1947. Konkrétní auto strávilo svůj život na jedné farmě jako spolehlivý pracant. Utrpělo si ale svoje, takže na něm léta byla znát.

Foto: Icon

Svoje má odpracováno a ted se dočká klidného stylového stáří

U Iconu rozebrali Pick-up do šroubku a začali měnit spoustu komponentů. Například se pod kapotu nastěhoval vidlicový osmiválec Chevrolet LS3 s výkonem 430 koní. Tomu říkáme pořádné svaly, takže bude řidič rád za moderní brzdy Brembo. Výkon jde přes automatickou převodovku 4L85-E a zadní kola, takže gumovačky by neměly být problém. Aby to celé ale nebylo jen na efekt, má pracant nezávislé zavěšení všech kol. To není u pick-upů příliš běžné ani dnes, natož před sedmdesáti lety.

Foto: Icon

V8, jinak to ani nejde

Zvenčí ale moc netušíte, co tento Chevrolet dokáže. Například na zakázku dělaná kola vypadají jako originální, ale jsou větší. Také barva karoserie odpovídá dobovému vzorníku, a pokud si nevšimnete malých nápisů ICON, tak upravený pick-up od originálu asi nerozeznáte.

Foto: Icon

Drobný detail, který na původních Chevroletech nenajdete

Změnám se nevyhnul ani interiér. V něm je použité kožené čalounění na sedadlech i výplních dveří. Palubku nenarušují nepůvodní spínače, ty stávající ale ovládají moderní klimatizaci a rádio se systémem Bluetooth. Taková výbava je dnes u restomodu nutná, ale musí se do auta zakomponovat vkusně. Podobně je tomu i s ukazateli a přístroji v původních místech za volantem.

Podle zakladatele Jonathana Warda je nový Thriftmaster dokonalým splněním firemní filozofie: „Vášeň pro oslavu nestárnoucího designu aut, která dostala nový život se zlepšením výkonu, řízení a komfortu!“ Klient je prý z výsledku nadšený a starého farmářského pracanta hodlá občas také prakticky využít, aby ten pick-up nepřišel vniveč.

Načítám