Hlavní obsah

Ibiza a Arona. Dvojčata od Seatu prošla modernizací

Foto: Seat

Ibizu (vlevo) okamžitě poznáte podle LED světel ve standardu, Arona je zase o trochu víc off-road

Malý hatchback a jeho dvojče v podobě městského SUV se dočkaly faceliftu. Svěží design, víc výbavy a nové asistenční systémy dělají z této sourozenecké dvojice opět silné hráče.

Článek

Ibiza se stala pro Seat tím, čím je Golf pro Volkswagen, Octavia pro Škodovku a Corolla pro Toyotu. První auto s tímto jménem se objevilo v roce 1984 a za těch sedmatřicet let jsme se dočkali pěti generací a bezmála šesti milionů vyrobených aut.

Arona, městské SUV, její blízký příbuzný, se poslední roky dere kupředu. Tato atraktivní dvojice je pro Seat velmi důležitá. Oslovuje dvě rozdílné zákaznické skupiny, ale přitom jezdí na identické podvozkové platformě a má stejnou nabídku motorů a převodovek.

U Ibizy si na první pohled všimnete LED světlometů ve standardní výbavě a lehce modernizované karoserie. Seat v tiskových materiálech opakovaně používá slovíčko „svěží“ a v tomto případě je na místě. V interiéru nabízí více intuitivnosti, funkčnosti a kvality díky optimalizovanému designu ve spojení s vyšší úrovní konektivity, a to včetně systému Seat Connect, uživatelských rozhraní CarPlay a Android Auto a hlasového ovládání „Hola Hola“. Jiné jsou i použité materiály. Ibiza se taky dočkala asistenčních systémů Travel Assist a Side Assist, byť u městského auta se bez nich snadno obejdete.

Foto: Seat

Interiér nepřekvapí, ale ani neurazí

Arona se na první pohled změnila víc. Modernizovaný vnější design se zejména v novém stupni výbavy Xperience ještě víc přibližuje dospělým SUV a vytváří dojem robustnosti a bezpečí. Ještě markantnější změny se pak odehrály uvnitř, kde Arona přichází s moderním, digitálním a designovým stylem, který zahrnuje nově tvarované a osvětlené výdechy ventilační soustavy a větší, plovoucí displej informačního a zábavního systému. I tady přibyly asistenční systémy Travel Assist a Side Assist a samozřejmě se stejně jako u Ibizy dočkáte i lepší konektivity.

Co se ale u těchto dvojčat nemění, je nabídka motorů. Ta zůstává v obou případech stejná, takže základem je litrový tříválec TSI s výkonem 90 koní, střed činí jeho silnější verze a vrcholem nabídky je čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 150 koní. Za úvahu pak jistě stojí i verze CNG, která by mohla oslovit nejen korporátní klienty, ale i soukromníky.

Seaty Ibiza i Arona si budete moci objednat už za čtrnáct dní a první auta budou mít novopečení majitelé po prázdninách. A co vy? Které z dvojčat je vám bližší?

Související témata:
Načítám