Hlavní obsah

Hyundai vyčistil design nošovické Kony Electric

Foto: Hyundai

Krátce po faceliftu Kony přichází Hyundai s omlazenou čistě elektrickou verzí. Samotná technika se nemění, nový je design přední části a množství nabízených barev karoserie.

Článek

Už na první pohled si všimnete nové přední masky. Omlazená Kona Electric má mnohem čistší design – přední maska je zcela zakrytá. Otvor pro přívod vzduchu tu stále je – najdete ho v dolní části nárazníku. Jasně viditelný je kryt zdířky pro nabíjení. Za nás je to velice povedené. Jinak tvarovaná – a velice úzká – jsou i světla pro denní svícení. Jinak tvarovaná světla najdete i vzadu.

Nová Kona Electric je rovněž o 25 milimetrů delší než předchozí verze a nabízí devět nových barev karoserie z celkových šestnácti. Nově zákazníci můžou mít jinak lakovanou střechu – bílou nebo černou. A ještě jedna drobnost je nová: design sedmnáctipalcových kol.

Uvnitř je digitální přístrojový štít o velikosti obvyklé i u ostatních automobilek – 10,25 palce. Shodou okolností stejně velký displej multimediálního systému jako u verze před faceliftem dostal pár nových funkcí, jinak je stejný. Nová je třeba aplikace Bluelink, díky které se dá v mobilu sledovat stav nabití baterií, aktuální dojezd nebo čas do plného dobití. Uvnitř omlazené Kony je pak nové ambientního osvětlení prostoru pro nohy řidiče a spolujezdce.

Přibyla nálož nových bezpečnostních asistentů: asistent pro odvrácení kolize s vozidly v mrtvém úhlu a při couvání nebo asistent pro bezpečné vystoupení z vozidla.

Technika elektrické Kony zůstala stejná. Na výběr jsou dvě verze s totožným točivým momentem 395 newtonmetrů. Slabší má elektromotor o výkonu 100 kW s baterií o kapacitě 39,2 kWh. Silnější provedení nabídne 150 kW a 64 kWh akumulátor.

Verze se slabšími bateriemi ujede Kona Electric 305 kilometrů, verze s 64 kWh bateriemi zvládne teoretických 484 kilometrů.

Hyundai Kona Electric (v Česku stojí 800 tisíc korun) je na poměry elektrických vozů docela úspěšným modelem – za dva roky se po celém světě prodalo 120 tisíc kusů, přičemž 53 000 automobilka udala v Evropě.

A jedna informace – nepodstatná zajímavost – na závěr: Kona je zapsaná v Guinnessově knize rekordů – auto zdolalo tibetský průsmyk Sawula ve výšce 5 731 metrů nad mořem, a je tak v této knize zapsaná v kategorii „Největší nadmořská výška dosažená v elektromobilu“.

Související témata:
Načítám