Článek
Jihokorejská automobilka Hyundai konečně naplno odhalila faceliftovaný model i30, který patří v Česku mezi nejprodávanější osobní automobily. Už z předchozích náznaků jsme se dozvěděli, že by auto mělo nabídnout dynamičtější plastickou masku chladiče a užší adaptivní diodové světlomety s vestavěným denním svícením ve tvaru písmene V, což se nyní potvrdilo.
Vzadu vidíme přepracovaný nárazník vyvinutý s větším důrazem na aerodynamiku a lampy, jejichž obrysové svítilny jsou taktéž formovány do tvaru písmene V, což je nejvíce znát u karosářského provedení hatchback. Hyundai také ukazuje nové typy litých kol o rozměru 16 a 17 palců.
Atraktivní jsou především výbavové linie N Line, zahrnující mimo hatchbacku ještě kombi a liftback, výrobcem však nazývaným Fastback. Sportovně stavěné vozy nabídnou jinou masku chladiče, přepracovaný zadní difuzor, 17 nebo 18palcové lité disky a vylepšený podvozek i řízení. Nepůjde tak pouze o optický paket, nýbrž o funkčnější a vyladěnější vozy.
Barva z Kony
V nabídce se objeví také nové barvy, a to bronzová, tmavě červená nebo tmavě šedá nazvaná Dark Knight, kterou se lakují například modely Kona. Tři novinky tak rozšíří portfolio bílého, černého, červeného, modrého, stříbrného nebo olivově šedého lakování.
Změny se děly také uvnitř, proto se můžeme těšit na čtyři barevná provedení interiéru či velký 10,25palcový displej infotainmentu, který je umístěný uprostřed palubní desky. Dříve předesílaný, ale nyní 100% potvrzený je také 7palcový virtuální přístrojový štít.
Od léta bude softwarové rozhraní standardně podporovat bezdrátovou konektivitu Apple CarPlay a Android Auto, nicméně už od začátku bude k dispozici bezdrátové dobíjení mobilního telefonu. Novinkou jsou i telematické on-line služby, získávání informací v reálném čase nebo odesílání vybraných dat z mobilu do auta.
Jemná elektrifikace
Základním motorem bude přirozeně dýchající patnáctistovka s přímým a nepřímým vstřikem naladěná na 110 koní. Dále se pod kapotou objeví litrový tříválec s turbem a výkonem 120 koní spárovaný se šestirychlostním manuálem, nebo sedmirychlostním dvouspojkovým automatem. Navíc však bude možná koupě litrového tříválce s mild-hybridní soustavou, která ve spolupráci s novou, mechanicky ovládanou převodovkou dokáže při uvolnění plynového pedálu samotné ústrojí odpojit od motoru.
Odpojení umožňuje dojíždět na volnoběh nebo se zcela vypnutým motorem. Nutno dodat, že tuto technologii si budou moci užívat také majitelé modelů s automatickým řazením.
Omlazená modelová řada nabídne i vznětovou šestnáctistovku naladěnou na 115 koní, respektive 136 koní (mild-hybrid) nebo vrcholovou zážehovou patnáctistovku s turbodmychadlem a výkonem 160 koní, 48voltovým mild-hybridem a šestirychlostním manuálem či sedmirychlostním automatem.
Bezpečnější, důležitější
Hyundai i30 dostane také několik bezpečnostních prvků navíc. Konkrétně se bavíme o pokročilém hlídání jízdních pruhů, přepracovaném monitoringu slepého úhlu, asistentovi pro bezpečné vycouvání z parkovacího místa nebo pomocníkovi, který vás upozorní, když se zapomenete v koloně rozjet.
Tyto prvky doplní současné bezpečnostní portfolio zahrnující například technologii autonomního nouzového brzdění, která však nově rozpozná i jedoucí cyklisty, asistované přepínání dálkových světel, sledování pozornosti řidiče nebo rychlostního hlídače.
Hyundai i30 patří spolu s modelem Tucson mezi nejdůležitější automobily značky, především na českém, ale i evropském trhu. Modelovou ofenzívu doplňuje ještě menší Hyundai i20, který bude také debutovat na ženevském autosalonu. Nejmenší Hyundai i10 se už na trh dostal a kráčí spolu s ostatními z rodiny ve stejně povedeném designovém duchu.
Mladoboleslavská Škodovka má tak na našem trhu významného konkurenta, který po změně českého vedení a marketingové strategie ukázal, že má stále co nabídnout i obyčejným lidem. Ženeva je za rohem, my tam budeme a o všem podstatném vás v předstihu budeme informovat.