Hlavní obsah

Hyundai ukázal i30 v plné kráse. Škodovka se má čeho bát

Foto: Hyundai

Omlazený Hyundai i30 debutuje rovnou v klasické i sportovní variantně N Line

Faceliftovaný Hyundai i30 bude mít formální premiéru na ženevském autosalonu, nicméně k úplnému odhalení došlo už teď. Potvrdily se předchozí spekulace o motorech, výbavách a technologiích, proto se Škodovka má skutečně čeho bát. Nejlépe prodávaný Hyundai v Česku se totiž opravdu pochlapil.

Článek

Jihokorejská automobilka Hyundai konečně naplno odhalila faceliftovaný model i30, který patří v Česku mezi nejprodávanější osobní automobily. Už z předchozích náznaků jsme se dozvěděli, že by auto mělo nabídnout dynamičtější plastickou masku chladiče a užší adaptivní diodové světlomety s vestavěným denním svícením ve tvaru písmene V, což se nyní potvrdilo.

Foto: Hyundai

Verze N Line budou mít přepracovaný podvozek i řízení

Vzadu vidíme přepracovaný nárazník vyvinutý s větším důrazem na aerodynamiku a lampy, jejichž obrysové svítilny jsou taktéž formovány do tvaru písmene V, což je nejvíce znát u karosářského provedení hatchback. Hyundai také ukazuje nové typy litých kol o rozměru 16 a 17 palců.

Foto: Hyundai

Auto nabídne nové nárazníky, osvětlení i litá kola

Atraktivní jsou především výbavové linie N Line, zahrnující mimo hatchbacku ještě kombi a liftback, výrobcem však nazývaným Fastback. Sportovně stavěné vozy nabídnou jinou masku chladiče, přepracovaný zadní difuzor, 17 nebo 18palcové lité disky a vylepšený podvozek i řízení. Nepůjde tak pouze o optický paket, nýbrž o funkčnější a vyladěnější vozy.

Barva z Kony

V nabídce se objeví také nové barvy, a to bronzová, tmavě červená nebo tmavě šedá nazvaná Dark Knight, kterou se lakují například modely Kona. Tři novinky tak rozšíří portfolio bílého, černého, červeného, modrého, stříbrného nebo olivově šedého lakování.

Foto: Hyundai

Hyundai dostane i nové barvy, například tmavě červenou metalízu

Změny se děly také uvnitř, proto se můžeme těšit na čtyři barevná provedení interiéru či velký 10,25palcový displej infotainmentu, který je umístěný uprostřed palubní desky. Dříve předesílaný, ale nyní 100% potvrzený je také 7palcový virtuální přístrojový štít.

Foto: Hyundai

Interiéru dominuje velký displej infotainmentu

Od léta bude softwarové rozhraní standardně podporovat bezdrátovou konektivitu Apple CarPlay a Android Auto, nicméně už od začátku bude k dispozici bezdrátové dobíjení mobilního telefonu. Novinkou jsou i telematické on-line služby, získávání informací v reálném čase nebo odesílání vybraných dat z mobilu do auta.

Foto: Hyundai

Od léta bude možné využívat služeb Apple CarPlay nebo Android Auto také bezdrátově

Jemná elektrifikace

Základním motorem bude přirozeně dýchající patnáctistovka s přímým a nepřímým vstřikem naladěná na 110 koní. Dále se pod kapotou objeví litrový tříválec s turbem a výkonem 120 koní spárovaný se šestirychlostním manuálem, nebo sedmirychlostním dvouspojkovým automatem. Navíc však bude možná koupě litrového tříválce s mild-hybridní soustavou, která ve spolupráci s novou, mechanicky ovládanou převodovkou dokáže při uvolnění plynového pedálu samotné ústrojí odpojit od motoru.

Foto: Hyundai

Většina nabízených motorů bude elektrifikovaná

Odpojení umožňuje dojíždět na volnoběh nebo se zcela vypnutým motorem. Nutno dodat, že tuto technologii si budou moci užívat také majitelé modelů s automatickým řazením.

Foto: Hyundai

Mild-hybridní jednotky přinesou úsporu paliva i emisí

Omlazená modelová řada nabídne i vznětovou šestnáctistovku naladěnou na 115 koní, respektive 136 koní (mild-hybrid) nebo vrcholovou zážehovou patnáctistovku s turbodmychadlem a výkonem 160 koní, 48voltovým mild-hybridem a šestirychlostním manuálem či sedmirychlostním automatem.

Foto: Hyundai

Vrcholová benzinová patnáctistovka nabídne výkon 160 koní

Bezpečnější, důležitější

Hyundai i30 dostane také několik bezpečnostních prvků navíc. Konkrétně se bavíme o pokročilém hlídání jízdních pruhů, přepracovaném monitoringu slepého úhlu, asistentovi pro bezpečné vycouvání z parkovacího místa nebo pomocníkovi, který vás upozorní, když se zapomenete v koloně rozjet.

Tyto prvky doplní současné bezpečnostní portfolio zahrnující například technologii autonomního nouzového brzdění, která však nově rozpozná i jedoucí cyklisty, asistované přepínání dálkových světel, sledování pozornosti řidiče nebo rychlostního hlídače.

Foto: Hyundai

Základní technická data modelu Hyundai i30

Hyundai i30 patří spolu s modelem Tucson mezi nejdůležitější automobily značky, především na českém, ale i evropském trhu. Modelovou ofenzívu doplňuje ještě menší Hyundai i20, který bude také debutovat na ženevském autosalonu. Nejmenší Hyundai i10 se už na trh dostal a kráčí spolu s ostatními z rodiny ve stejně povedeném designovém duchu.

Mladoboleslavská Škodovka má tak na našem trhu významného konkurenta, který po změně českého vedení a marketingové strategie ukázal, že má stále co nabídnout i obyčejným lidem. Ženeva je za rohem, my tam budeme a o všem podstatném vás v předstihu budeme informovat.

Načítám