Článek
O futuristickém designu velkoprostorového modelu Staria se bude mluvit hodně dlouho – především o netradičně pojaté přídi, díky které působí více jako kosmická loď než obyčejná dodávka. Ale ta jen odvádí pozornost od toho, co je opravdu důležité, tedy od jediné linie spojující kapotu a čelní sklo a nízké linie „pasu“. Právě tyto dva designové elementy definují neuvěřitelnou prostornost a vzdušnost interiéru danou bohatým prosklením. A to je pro vozidla tohoto typu naprosto klíčové.
Hyundai bude Starii nabízet v jediné velikosti, tedy s délkou 5 253 mm a rozvorem 3 237 mm (pro doplnění: šířka je 1 997 mm a výška 1 990 mm), což vytváří spoustu životního nebo úložného prostoru za posádkou vpředu – konkrétně téměř 5 000 l, kam se vejdou hned tři europalety. Užitková verze tak bude k dispozici ve tří- nebo šestimístné variantě.
Osobní verze nabídne devítimístné uspořádání. S ohledem na délku interiéru bude k dispozici i funkce elektronického zesílení hlasu, aby přísní rodičové vpředu mohli dostatečně autoritativně napomenout i neposedné děti sedící až v poslední řadě, a dokonce i kameru sledující dění na zadních sedačkách. Sedadla pro pasažéry ve druhé a třetí řadě budou samozřejmě velmi variabilní – bude možné je libovolně posouvat na dlouhých ližinách nebo je naklápět i otáčet pro pohodlnější sezení i nastupování.
Luxusní sedmimístná verze Staria Premium pak bude o pohodlí svých pasažérů pečovat mimořádně komfortními a elektricky nastavitelnými relaxačními sedadly, které lze sklopit do skoro vodorovné polohy a vysunout u nich opěrku pro nohy, takže se na delších cestách pohodlně prospíte.
Jediný, kdo za jízdy nebude moci vyspávat, je řidič, ale i ten bude mít dostupný veškerý možný komfort – počínaje přehledným zobrazením palubních přístrojů na digitálním displeji přes infotainment se širokými možnostmi online a mobilní konektivity a audiosystémem Bose až po sofistikované jízdní asistenty, které budou usnadňovat řízení a dbát o bezpečí posádky (například je varují na projíždějící vozidlo při otevření bočních posuvných dveří).
O pohon se bude starat turbodiesel 2,2 VGT s výkonem 177 koní a 430 Nm, který bude přes šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat roztáčet přední kola. Do budoucna se počítá i s elektrifikovanými agregáty, ale nejspíš ne pro český trh – místo baterií bude elektrická verze poháněná vodíkovým palivovým článkem.
Hyundai Staria nabídne spoustu prostoru a variability všem – podnikatelům a řemeslníkům, velkým rodinám, firemním flotilám, hotelovým shuttlům i VIP servisům, později by měly vzniknout i další specializované verze včetně sanitních nebo kempovacích vozů. V Česku se model Staria objeví už v druhé půli letošního roku, o cenách vás budeme v okamžiku uvedení na trh.