Článek
Hyundai Sante Fe patří v Česku k průměrně prodávaným vozům, ale v globálu jde o jedno z úspěšnějších SUV. Jistě, Evropané si více oblíbili Tucson, ovšem pokud potřebujete vozit šest či sedm osob, nebo je pro vás sportovně-užitkový vůz z Nošovic příliš malý, musíte sáhnout po mohutnějším automobilu.
Dnes se všude prosazuje benzin, v kombinaci s elektromotorem obzvláště, proto ani zde nečekejte výjimku. Od uvedení na trh Santa Fe koupíte s přeplňovanou šestnáctistovkou spárovanou s elektromotorem o výkonu 60 koní. Hybridní soustava pak poskytne výkon 230 koní a točivý moment 350 Nm.
Plug-in hybrid přijde na začátku příštího roku, bude vybaven stejným spalovacím motorem, ale silnějším 91koňovým elektromotorem. Součet sil obou jednotek nakonec dá výkon 265 koní a 350 Nm točivého momentu. Navíc se zde zabydlí také akumulátory s kapacitou 13,8 kWh. Obě hybridní varianty budou nabízeny s nově vyvinutou šestirychlostní automatickou převodovkou a s pohonem předních nebo všech čtyř kol.
Diesel bude
Dobrou zprávou pro mnoho vyznavačů SUV je přítomnost 2,2litrového čtyřválcového turbodieselu. Klasický „ropák“ je o 19,5 kilogramu lehčí než jeho předchůdce, nabídne výkon 202 koňských sil a 440 Nm točivého momentu. Vylepšená osmirychlostní automatická převodovka má své dvě spojky permanentně v olejové lázni, takže přenese více točivého momentu, nabídne lepší dynamiku a přinese úsporu paliva.
Díky nové platformě vozidlo zmohutnělo, ostatně koukněte na základní technické údaje v přiložené tabulce.
Technické údaje | |
---|---|
Vnější délka | 4 785 mm (nárůst +15 mm) |
Vnější šířka | 1 900 mm (nárůst +10 mm) |
Vnější výška | 1 685 mm (nárůst +5 mm) |
Rozvor náprav | 2 765 mm |
Převis karoserie vpředu | 945 mm (nárůst +5 mm) |
Převis karoserie vzadu | 1 075 mm (nárůst +10 mm) |
Když jsme u toho prostoru, jistě vás zajímá, kam výrobce umístil akumulátory u elektrifikovaných modelů. Pokud jde o hybrid, tak jeho baterie zahřívá spolujezdec vpředu. U verze do zásuvky se baterky musely zastavět ještě pod řidičovo křeslo. Zvětšení se dočkal i kufr, a to na objem 634 litrů u pětimístné verze, respektive na 571 litrů u sedmisedadlového provedení.
Jako každé správné SUV má i Sante Fe volitelný pohon 4x4, navíc vylepšený o několik jízdních profilů ovládaných pomocí otočného voliče. Konkrétně jde o off-roadová nastavení pro písek, sníh a bláto a také silniční konfigurace eco, sport a comfort. Další možností je mód smart, v němž vůz automaticky rozpoznává jízdní styl šoféra a místo něj zvolí nejvhodnější režim.
Parkování bez řidiče
Vzhledem k implementaci nové technologie, výrobcem nazývané Bluelink, můžete díky mobilní aplikaci vyhledat zaparkované auto, na dálku jej uzamknout či odemknout nebo se informovat o jeho stavu, například o množství paliva v nádrži. Z aplikace si můžete do vestavěné nativní navigace s připojením k internetu posílat například cíl trasy nebo objekty zájmu. Pokud jste od cíle 200 metrů až dva kilometry a autem to dál nejde, jednoduše pokračujete (třeba pěšky) – navigace vám automaticky poběží v telefonu.
Apple CarPlay a Android Auto jsou nyní v kombinaci se systémem Display Audio nabízeny v bezdrátové verzi, což navíc umožní kompletní zrcadlení daného telefonu. Ten se bude též rychleji dobíjet díky silnější bezdrátové nabíječce. Většinu základních dat také dostane řidič během jízdy před oči za pomoci head-up displeje.
Asistenčních systémů obsahuje novinka mraky, ovšem za zmínku stojí dálkové ovládání vozidla při parkování. Jednoduše vezmete do ruky klíček a popojíždíte dopředu nebo dozadu. Geniální využití například při stání před obchodním střediskem. Adaptivní tempomat také nově spolupracuje s navigací, což opět podpoří bezpečnost provozu.
Hyundai Santa Fe připluje do Evropy už v září, a pokud přece jen fandíte sesterskému SUV Kia Sorento, už nemusíte čekat na oficiální informace a technická data. Vzhledem k tomu, že jde o příbuzné modely, žádné velké rozdíly neočekáváme. Ceny novinky zatím nebyly oznámeny, ovšem u lepších variant očekáváme cifru okolo jednoho milionu korun a výše.