Hlavní obsah

Hyundai přetavil Ioniq do samostatné značky elektromobilů

Foto: Hyundai

Budoucí modelová řada Ioniq je zatím ilustrována koncepty, které Hyundai představil již dříve

Pokud vám Hyundai Ioniq něco říká, nejste na omylu. Elektrifikovaný vůz vídáme i na našich silnicích už od roku 2016, kdy vstoupil na trh coby klasický hybrid, plug-in hybrid nebo čistě elektrický vůz – z těchto tří pohonů si lze vybírat. Jenže Ioniq už od samého začátku neměl být pouze modelem. Cílem Ioniqu bylo nastartovat celou elektrifikovanou budoucnost značky.

Článek

Je to vlastně stejný postup, jaký Hyundai aplikoval již dříve u modelu a posléze značky Genesis – šlo o luxusní sedan, který sloužil coby pilotní model celé luxusní značky. Dnes má Hyundai značku Genesis coby „dceřinou“ a prodává ji na různých trzích, mimo jiné v USA (a my v Evropě pořád čekáme, kdy konečně dorazí i k nám).

Teď však do portfolia Hyundai přibyla další značka, která je vzhledem k aktuálnímu dění v automobilovém průmyslu důležitější než luxusní Genesis. Nese název Ioniq a jak už předpověděl její pilotní model, který v nabídce Hyundai najdete i nyní, bude se zabývat výrobou elektrifikovaných aut – konkrétně těch čistě elektrických. Slovo Ioniq vzniklo složením „ion“ (neboli česky iont) a „unique“ (unikátní).

Foto: Hyundai

Osamostatnění značky Ioniq oslavil Hyundai nasvícením London Eye

Tisková zpráva k uvedení nové značky se nicméně zmiňuje o tom, že Ioniq nebude pouze značkou aut – jak už dnes u uvádění nových značek a modelů bývá, hovoří se o celkové filozofii udržitelného životního stylu, ale taky o „propojenosti“. Modely nové značky mají umožnit zákazníkům „síťově propojený životní styl“ a uvádí se také, že „Propojí zážitky cestujících mimo vůz i v jeho interiéru. Cestování tak bude nově vnímáno jako souvislý proces.“ Co si pod tím představit, to popravdě úplně nevíme. Jisté je ovšem to, že váš vůz bude celou dobu on-line a lze předpokládat i značnou úroveň napojení na sociální sítě.

Zpět ovšem v k těm „přízemnějším“ věcem – k autům samotným. První model, který už ponese logo osamostatněné značky Ioniq, vyjede z továrny příští rok a bude po vzoru prémiových automobilek pojmenován jednoduchým název Ioniq 5. Půjde o středně velké elektrické SUV inspirované konceptem Hyundai 45. To o rok později doplní ještě středně velký sedan Ioniq 6 a velké SUV Ioniq 7. Logika číselných označení je taková, že SUV modely ponesou liché číslice, sedany potom sudé.

Foto: Hyundai

Koncept Hyundai 45 se představil loni ve Frankfurtu. Jeho sériová podoba pak bude prvním vozem nově představené značky

Všechna auta budou stát na modulární platformě E-GMP (Electric Global Modular Platform), která vznikla pro čistě elektrická auta a počítá se zástavbou baterií do podlahy vozů. Konkrétnější technická data zatím pochopitelně neznáme, ale hovoří se o prostorných interiérech a samozřejmě i ultra rychlém nabíjení. Pokud správně chápeme, časem se do portfolia značky Ioniq zapojí také vodíkové modely.

V celkovém plánu automobilky Hyundai je stát se do roku 2025 třetím největším výrobcem ekologických automobilů na světě. Tento plán zahrnuje výrobu 1 000 000 bateriově poháněných elektromobilů ročně a 10% podíl na světovém trhu elektrických vozů.

Načítám