Článek
Je to vlastně stejný postup, jaký Hyundai aplikoval již dříve u modelu a posléze značky Genesis – šlo o luxusní sedan, který sloužil coby pilotní model celé luxusní značky. Dnes má Hyundai značku Genesis coby „dceřinou“ a prodává ji na různých trzích, mimo jiné v USA (a my v Evropě pořád čekáme, kdy konečně dorazí i k nám).
Teď však do portfolia Hyundai přibyla další značka, která je vzhledem k aktuálnímu dění v automobilovém průmyslu důležitější než luxusní Genesis. Nese název Ioniq a jak už předpověděl její pilotní model, který v nabídce Hyundai najdete i nyní, bude se zabývat výrobou elektrifikovaných aut – konkrétně těch čistě elektrických. Slovo Ioniq vzniklo složením „ion“ (neboli česky iont) a „unique“ (unikátní).
Tisková zpráva k uvedení nové značky se nicméně zmiňuje o tom, že Ioniq nebude pouze značkou aut – jak už dnes u uvádění nových značek a modelů bývá, hovoří se o celkové filozofii udržitelného životního stylu, ale taky o „propojenosti“. Modely nové značky mají umožnit zákazníkům „síťově propojený životní styl“ a uvádí se také, že „Propojí zážitky cestujících mimo vůz i v jeho interiéru. Cestování tak bude nově vnímáno jako souvislý proces.“ Co si pod tím představit, to popravdě úplně nevíme. Jisté je ovšem to, že váš vůz bude celou dobu on-line a lze předpokládat i značnou úroveň napojení na sociální sítě.
Zpět ovšem v k těm „přízemnějším“ věcem – k autům samotným. První model, který už ponese logo osamostatněné značky Ioniq, vyjede z továrny příští rok a bude po vzoru prémiových automobilek pojmenován jednoduchým název Ioniq 5. Půjde o středně velké elektrické SUV inspirované konceptem Hyundai 45. To o rok později doplní ještě středně velký sedan Ioniq 6 a velké SUV Ioniq 7. Logika číselných označení je taková, že SUV modely ponesou liché číslice, sedany potom sudé.
Všechna auta budou stát na modulární platformě E-GMP (Electric Global Modular Platform), která vznikla pro čistě elektrická auta a počítá se zástavbou baterií do podlahy vozů. Konkrétnější technická data zatím pochopitelně neznáme, ale hovoří se o prostorných interiérech a samozřejmě i ultra rychlém nabíjení. Pokud správně chápeme, časem se do portfolia značky Ioniq zapojí také vodíkové modely.
V celkovém plánu automobilky Hyundai je stát se do roku 2025 třetím největším výrobcem ekologických automobilů na světě. Tento plán zahrnuje výrobu 1 000 000 bateriově poháněných elektromobilů ročně a 10% podíl na světovém trhu elektrických vozů.