Článek
A bude mu nejspíš velmi vyrovnaným soupeřem – už jen co se týče futuristického vzhledu. Oblé tvary konceptu HDC-6 Neptune jsou hodně inspirované art deco lokomotivami, což je patrné na bohatě prosklené kabině i žebrovaném karosování podvozku. To je funkční a využité k chlazení pohonu, zároveň jsou v něm elegantně ukrytá světla vozu a boční schůdky do kabiny.
Kabina má moderní minimalistický design s velkými digitálními displeji po celé šířce palubní desky (zobrazuje se tu také výhled z digitálních zpětných zrcátek), a dokonce i promítání těch nejdůležitějších informací na sklo do zorného pole řidiče. Náročnou práci za volantem mu budou dále ulehčovat pokročilé jízdní asistenty, blížící se plně autonomnímu řízení.
O pohonu vám toho však mnoho říct nemůžeme – Hyundai kromě základní informace, že jde o elektromobil poháněný vodíkovými palivovými články, nezveřejnil žádné detaily ani parametry. Pouze to, že spadá do nejtěžší kategorie s celkovou hmotností vozidla s návěsem přes 15 tun.
Výhody elektrického pohonu jsou ale zřejmé a u tahačů ještě výraznější než u běžných aut. Kromě toho, že snižuje jejich obrovskou spotřebu a exhalace, také významně snižuje jejich hlučnost a dodává jim instantní silný zátah, který je pro tahání těžkých nákladů klíčový.
Jestli (nebo spíše kdy) se elektrický pohon prosadí v segmentu těžkých tahačů, ale teprve uvidíme. A také v jaké formě – jestli budou mít jako zásobník energie bateriové balíky (dlouhá doba nabíjení, ale hustší síť nabíječek) nebo palivové články (rychlé čerpání vodíku, ale malý počet čerpacích stanic), nebo dokonce natažené dráty nad pravými dálničními pruhy, to teď nikdo neví. Na co byste si vsadili vy?