Článek
Automobilka Hyundai potřebovala na svůj příchod do třídy kompaktních crossoverů hodně hlasitě upozornit, proto udělala své auto skutečně nepřehlédnutelné. První Kona měla docela komplikovaný design přední masky. Možná by se dalo říci, že až přeplácaný – s úzkými oddělenými světly pro denní svícení, samostatnými potkávacími světlomety a mlhovkami integrovanými do spodní části. To vše ideálně ještě v zářivém laku Acid Yellow, který vypaloval sítnici.
Omlazená verze by tomu ale měla udělat přítrž. Posuzovat výsledný vzhled podle skic je vždy ošemetné, ale i z nich je vidět, že design se nejspíš zjednodušil. A to je dobře. Tipujeme, že jiné než LED světlomety ke Koně nedostanete. Při porovnání obou modelů si můžete všimnout jinak tvarovaného nárazníku i mřížky chladiče.
Další novinkou faceliftované Kony je sportovněji laděná verze N Line. Ta sice nepřináší sportovnější jízdní vlastnosti, ale nabízí povedenější styling karoserie s agresivněji tvarovaným předním nárazníkem a dalšími prvky, díky nimž bude vypadat dynamicky, i když stojí. Špatně střeženým tajemstvím pak je uvedení plnotučné sportovní verze Kona N, která převezme techniku připravovaného hot hatche i20 N a nabídne ji v atraktivním hávu crossoveru.
Faceliftovaná Kona by se měla představit už v příštích pár týdnech, na trh by mohla dorazit do konce roku. Sluší se připomenout, že si Konu můžete pořídit nejen s benzinovým motorem a dieselem, ale také jako hybrid, a dokonce i elektromobil, který se navíc vyrábí přímo v Nošovicích.