Hlavní obsah

Hyundai i30 – Současná vizáž končí ve stylu All Inclusive

Foto: Michal Jirák

Hyundai i30 si Češi oblíbili nejvíce ve variantě kombi. Aby ne, když má poměrně kompaktní vůz hodně slušný kufr

Oblíbený Hyundai i30 prošel faceliftem, což znamená, že se za rozumné peníze dá sehnat odcházející verze, vyšperkovaná bohatou výbavou. Přestože na nás v blízké budoucnosti čeká pouze zmodernizovaná tvář, současný český bestseller značky neodchází potupen. Loučí se s námi prémiovou edicí All Inclusive, kde najdete vše potřebné a za hodně rozumné peníze.

Článek

Víte, kterou konfiguraci modelu i30 volí v Česku nejvíce zákazníků? Podobnou té, se kterou jsme jezdili. Asi vám přijde logické, že nejpopulárnější variantou u nás je právě kombík spřažený se zážehovou čtrnáctistovkou o výkonu 140 koní a s točivým momentem 242 Nm. V rámci převodovek vítězí šestirychlostní mechanicky ovládaná a mezi laky exceluje bílá barva.

My testovali taktéž kombíka, ale v červené barvě a s totožnou motorizací, která je ovšem vybavená sedmirychlostní dvouspojkovou automatickou převodovkou. A to znamená pár drobných změn, které mají vliv na komfort i jízdní vlastnosti. Jde třeba o přepracovaný středový tunel s elektronickou parkovací brzdou a funkcí automatického držení brzdy při zastavení.

Foto: Michal Jirák

Praktické kombi se prodává s manuálem i automatem, my tentokrát zkoušeli samočinné řazení

Mimo to znamená automat větší pohodlí, protože zkrátka šlápnete na plynový pedál, jedete a neřadíte, což je komfortnější především při jízdě po městě. Pokud se budete ohánět vysokou spotřebou, musíme vás vyvrátit z omylu. Vybavený kombík disponoval v našem testu kombinovaným apetitem nižším než sedm litrů na sto kilometrů, a to rozhodně nejsme žádní loudalové.

Hi-tech nechtějí všichni

Se samočinnou převodovkou se pojí také dispozice adaptivního tempomatu, který umí sám zastavit a poté vozidlo samočinně rozpohybovat. V rámci edice All Inclusive je automatický paket za příplatek 25 tisíc, ale jinak tato edice zahrnuje takřka vše, co může Hyundai i30 nabídnout.

Foto: Michal Jirák

Edice All Inclusive zahrnuje prakticky plnou výbavu

Bavíme se třeba o diodových lampách, navigaci, samočinné klimatizaci, výhřevu sedadel i volantu nebo o balíčku asistenčních systémů. Tím se vlastně dostáváme k určité výhodě oproti modernizované verzi – ta stávající je totiž levnější. Ono za 500 tisíc, respektive za 525 tisíc v případě verze s automatem, podobně vybavený omlazený Hyundai i30 prostě nekoupíte.

Při srovnání odcházející modelové řady a té nastupující se v rámci modernizace nekoná extrémní divočina. Jde o větší retuše a technologické pokroky, které mohou odradit spíše jen konzervativní řidiče, kterým nesedí ostřejší design a neustálé připojení vozu k internetu.

Foto: Michal Jirák

Interiér nabídne uživatelsky příjemné rozhraní

Pokud půjdete spíše po základních motorizacích, pak vám může vadit víceprvková zadní náprava už v základu. Složitější, na opravu nákladnější, ale pohodlnější zavěšení se v modelech před faceliftem objevovalo jen u vyšších výbav a motorizací.

Pod kapotu se dostaly taktéž mild-hybridní agregáty, což zase znamená vyšší komfort, výkon a určitou úsporu paliva, ale o něco složitější techniku i servis. Navíc jsou mezi námi jistě tací, kterým auto, co má v sobě (byť podpůrný) elektromotor, nesmí přes práh garáže.

Foto: Michal Jirák

Pod kapotou pracuje benzinová čtrnáctistovka s výkonem 140 koní

Jede stále stejně dobře

Kolega Martin Jánský ve svém detailním testu obdobné varianty, pouze vybavené manuálem, kritizoval lenivé chování motoru v nízkých otáčkách. To se nemění ani u automatu, a to opět z čistě úsporných důvodů. Samočinnou převodovku však můžete utlumit, nebo naopak nakopnout do akce za pomocí dvou jízdních profilů.

V „eko“ režimu je omezena reakce škrticí klapky a výkon pocitově sražen, ve sportu naopak převodovka řadí ve vyšších otáčkách a vítá přísun kvalitní dávky benzinu do válců. Zkrátka jestli se chcete lenivěji ploužit krajinou, nebo naopak trénovat na rallye, máte svobodnou volbu.

Foto: Michal Jirák

Ve sportovním režimu převodovka řadí až v nejvyšších otáčkách – díky dvěma spojkám rychle a přesně

Záměnou převodovky se však nemění kvalita vozu ani jeho solidní jízdní vlastnosti, kterou jsou ideální pro každodenní cesty. Bát se nemusíte ani delší túry, dálničního courání nebo městských kolon. Zvlášť v rozlučkové limitce All Inclusive jde o hodně atraktivní nabídku, kterou máloco přebije.

Pokud byste v budoucnu přece jen zatoužili po mechaničtějším a poněkud ostrém modelu Hyundai i30, po boku omlazené generace se v Nošovicích rodí populární i30 N a Fastback N. Sportovní vozy se začaly vyrábět v roce 2017 a jejich prodeje letos překročí 30 tisíc kusů. Oblíbené jsou především v Německu, nicméně ani český trh není zanedbatelný. Jen vloni si dynamická „enka“ našla 116 nových majitelů.

Foto: Michal Jirák

Modely Hyundai i30 se vyrábí v moravskoslezských Nošovicích

Solidní auto, solidní cena

Pokud to shrneme, tak před-faceliftových modelů stávající generace vzniklo okolo čtvrt milionu kusů a od začátku produkce (listopad 2008) se v české fabrice jihokorejské automobilky narodilo více než milion vozidel typu i30. V Česku jde o nejprodávanější automobil značky, který podle statistik Svazu dovozců automobilů zaznamenal vloni 7 450 registrací a umístil se na druhé příčce v segmentu vozidel nižší střední třídy. První byla Škoda Rapid a třetí Škoda Scala.

Foto: Michal Jirák

Kufr má slušný objem 602 litrů, který po sklopení zadních sedadel vzroste na 1 650 litrů

Jestli vám je i tohle málo, pak si musíte v cizině vyhlédnout karbonovou limitovanou (600 kusů pro Evropu) edici i30 N Project C. Případně můžete čekat, jestli se poslední volný vůz z této edice, který je určený pro Česko a nyní slouží tuzemskému zastoupení značky, uvolní k prodeji.

Tak či onak jsou kostky vrženy a současná i30 si pomalu bere visačku „atraktivní skladovka“. Na vás bude, jestli sáhnete po solidní nabídce All Inclusive, nebo počkáte na modernější omlazené modely, které už nyní opouštějí brány továrny Hyundai v Moravskoslezském kraji. My bychom se nebáli ani jednoho, Hyundai i30 je svou podstatou rozumné auto pro obyčejné lidi.

Technické údaje
ModelHyundai i30 kombi All Inclusive
Motorpřeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem1 353 cm3
Výkon103 kW (140 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment242 Nm při 1 500 - 3 200 ot./min.
Pohonpředních kol
Převodovkasedmirychlostní, automatická
Maximální rychlost205 km/h
Zrychlení 0–100 km/h9,4 s
Průměrná spotřeba5,4 - 5,7 l/100 km
Naměřená průměrná spotřeba6,9 l/100 km
Objem palivové nádrže50 l
Provozní hmotnost1 369 - 1 525 kg
Rozměry (d x š x v):4 585 × 1 795 × 1 475 mm
Rozvor2 650 mm
Světlá výška140 mm
Objem zavazadlového prostoru602/1650 l
Základní cena499 990 Kč
Základní cena (automat)524 990 Kč
Načítám