Článek
Hyundai i30 N nás okouzlil již při prvních jízdách na okruhu Vallelunga a udržel si naši přízeň i na českých okreskách. Srovnali jsme jej s Golfem GTI Performance, na což se ostatně můžete podívat na videu, a zjistili jsme, že za dané peníze je to výtečná koupě. Ostatně celkově jde o jeden z nejlepších ostrých hatchbacků na trhu.
Mnozí konkurenti však nabízejí možnost volby mezi manuální a dvouspojkovou převodovkou, což u tohoto auta zatím chybí. Má výhradně manuál, byť ten je skvělý, může sám dávat meziplyny, pokud chcete, a působí velmi odolně.
Hyundai ale nechce zaostávat, a tak rovněž nabídne dvouspojkový automat. Bude se pravděpodobně jednat o sedmistupňovou skříň DCT vlastní výroby. Tato položka bude za příplatek, a to pro obě varianty - základní i Performance s 275 koňmi. Díky tomu by se mohlo i30 N stát ještě větším univerzálem.