Článek
Na rozpoznání některých faceliftů si musíte vzít lupu, abyste odhalili rozdíly oproti předešlé verzi, ale ne tak v případě nové i30. Designéři automobilky Hyundai do toho pořádně šlápli a v rámci modernizace implantovali kompletně novou tvář odpovídající současnému designovému směru korejské značky.
Široká maska chladiče, nové světlomety s výrazným LED podpisem a ostřeji tvarovaný nárazník, zadní LED světla a nárazník, k tomu nová kola a výraznější barvy laků karoserie – novou i30 prostě nepřehlédnete, její design teď také působí o poznání hodnotněji a stylověji (kdo chce ještě něco ostřejšího, může nově sáhnout po sportovně laděné variantě N Line).
V kabině si pak můžete všimnout 7“ displeje palubních přístrojů, ale do očí vás zaručeně praští 10,25palcový dotykový displej infotainmentu, na kterém běží zcela nový systém BlueLink – ten podporuje volitelné profily řidiče, bezdrátové Android Auto i Apple CarPlay, online připojení zajišťuje aktuální data z dopravy pro efektivnější navigaci nebo vzdálený přístup přes mobilní aplikaci. Nejdůležitější ale je, že nový systém funguje svižně a má poměrně přehledné rozhraní. A klimatizace, jak jste si všimli, má stále svůj vlastní ovládací panel…
Seznam technických novinek dále zahrnuje ještě sofistikovanější jízdní asistenty – Hyundai i30 se sám dokáže držet uprostřed jízdního pruhu (ale pořád vyžaduje ruce na volantu), aktivně zabrání kolizi s autem ve slepém úhlu, upozorní vás na dopravu za autem při couvání a také vás decentně upozorní, když se auto před vámi rozjede, aniž byste si toho všimli. Přidejte si k tomu již dříve přítomné nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, adaptivní tempomat Stop, automatická dálková světla nebo čtení dopravních značek a máte před sebou auto, které dělá vše pro to, aby vám řízení co nejvíc usnadnilo.
A konečně poslední technickou novinkou je 48V mild-hybridní ústrojí, které šetří palivo zhasínáním motoru při dojíždění ke křižovatce již v rychlosti pod 20 km/h, k pohonu palubních systémů pak využívá elektrickou energii zrekuperovanou při každém povolení plynu. Pořídit si ho můžete k benzinovému tříválci 1,0 T-GDI s výkonem 120 koní doplněnému inteligentní manuální převodovkou, automaticky ho dostanete ke zcela novému čtyřválci 1,5 T-GDI se 160 koni (jeho atmosférická verze s výkonem 110 koní se stává základem nabídky motorizací) a ke 136koňové variantě turbodieselu 1,6 CRDi (slabší 115koňová verze jím vybavená není).
Právě nejsilnější turbodiesel kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou jsme mohli vyzkoušet v nové i30 a dojem zanechal výborný. Motor je dostatečně silný, tichý a kultivovaný, přitom skvěle sehraný s převodovkou, jejíž řazení je skoro neznatelné. Spotřeba se v reálném kombinovaném provozu pohybuje kolem 5 l/100 km, což není špatné číslo, ale také nijak vyloženě zázračné. Mild-hybrid k němu přispěl úsporou jen pár deci, takže to určitě není novinka, kterou byste si nutně museli pořizovat (zvlášť pokud systém stop/start automaticky vypínáte).
Za volantem je i30 stále příjemné auto – snaží se svou posádku co nejvíc konejšit pohodlím, ničím ji nezatěžovat a izolovat ji od venkovního shonu. Řízení je naprosto nenáročné (zvlášť s hladce a chytře řadícím automatem, ale ani manuál není nijak nepříjemný), podvozek je pohodlný a přitom sebejistý, kabina příjemně tichá. Polykat v tomhle autě desítky a stovky kilometrů je vážně hračka.
Modernizovaný Hyundai i30 tak stále zůstává povedeným autem, jen teď vypadá hodnotněji a můžete si do něj objednat kupu technických hraček navíc. Ale upřímně, bez většiny se klidně obejdete, protože už od samotného základu je i30 stále naprosto v pořádku.
Hyundai i30 se může pochlubit velmi solidním poměrem ceny a hodnoty, zvlášť když sáhnete po akční výbavě Family (nabízené k přeplňovaným benzinovým motorům), která obsahuje vše potřebné (16“ litá kola, LED denní svícení, elektrická okna vpředu i vzadu, zadní parkovací senzory s kamerou, tempomat, 8“ infotainment a další), případně přihodíte dalších 30 tisíc za Smart přidávající další laskominy (Bi-LED světlomety, vyhřívání předních sedadel a volantu, duální klimatizaci, indukční nabíjení atd.). Začíná se na částce 379 990 Kč, lepší nabídku v tomto segmentu asi nenajdete.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu napříč + 48V mild-hybrid |
Zdvihový objem | 1 598 cm3 |
Výkon | 100 kW (134 k) při 4 000 ot./min. |
Točivý moment | 320 Nm při 2 000 - 2 250 ot./min. |
Převodovka | automatická dvouspojková, 7 stupňů |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 475 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 10,1 s |
Maximální rychlost | 200 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 4,0 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 50 |
Kola a pneumatiky | 225/45 R17 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 585/1 795/1 465 mm |
Rozvor | 2 650 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 602 l |