Hlavní obsah

Hyundai i20 N poprvé zachycen při zimním testování

Foto: Hyundai

Hyundai i20 N řádil ve Švédsku až sníh létal vzduchem

Sen o cenově dostupném sportovním hatchbacku se nejspíš brzy naplní, jelikož Hyundai naplno testujte ostrý model i20 N. Oficiální snímky ukazují, jak profesionální závodník Thierry Neuville projíždí na plný plyn zasněženou krajinou za volanty vozů i20 WRC, RM19 a i20 N. Navíc si očekávanou sportovní „dvacítku“ můžeme prohlédnout i na prvních fotkách.

Článek

První video ukazuje soutěžní vůz Hyundai i20 WRC, který sjíždí z nákladního vozidla a vyráží na silnice zahalené do laponského šera. Za soumraku nabírá rychlost a zasněženými lesy a serpentinami přijíždí k opravdovému automobilovému hřišti – zamrzlému jezeru. K tomu všemu hraje hudba od vytáčeného motoru.

Foto: X-Tomi Design

Takhle si nový Hyundai i20 N představuje maďarský grafik X-Tomi

V dalším střihu se objevuje model RM19, jak jede táhlým smykem. Divák může při pohledu do interiéru sledovat, jak Neuville pracuje s pedály. Vůz také kreslí do sněhu ladné křivky.

Scéna před kamerou se znovu mění a tentokrát konečně uvidíte zamaskovaný prototyp vozu i20 N. Za jízdy jsou na sněhu sledujícím nabídnuty krátké pohledy na detaily nového hatchbacku.

Další záběry i20 N přináší druhé video. Neuville o prototypu sportovní „dvacítky“ řekl: „Je to velmi zajímavý vůz. Velmi precizní. Velmi snadno se ovládá. Motor jde hezky do otáček a také jeho zvuk je velmi zajímavý. Těším se, až tento vůz budu řídit ve WRC!“

Testy proběhly na zamrzlém jezeře v Arjeplogu. Tento polygon ve Švédsku je mezi výrobci automobilů velmi oblíbený, protože jde vzhledem k celoroční zimě o ideální místo pro zkoušky v náročných podmínkách. Někdy zde mohou teploty klesnout až k minus 30 stupňům Celsia.

Po úspěšných modelech i30 N a i30 Fastback N vyvíjí Hyundai vysokovýkonnou verzi svého nejnovějšího evropského modelu. Stejně jako ostatní vozy rodiny bude i Hyundai 20 N připraven pro jízdu na závodních okruzích a homologován k provozu na silnici.

Foto: Hyundai

O motorech nic oficiálně nevíme, spekuluje se o nasazení přeplňované šestnáctistovky o výkonu okolo 200 koní

Hyundai Motorsport také testuje nové technologie v řadě koncepčních vozů s označením Racing Midship neboli krátce RM. RM jsou zkušební automobily nebo pojízdné laboratoře, které slouží k vývoji a testování nových nápadů. Nejnovější RM19 je poháněn vzadu uloženým dvoulitrovým přeplňovaným motorem o výkonu 390 koní a vybaven velkým zadním spoilerem.

Foto: Hyundai

Prototyp i20 N má maskovanou příď i záď

V budoucnu se tedy možná dočkáme i konkurenta Toyoty Supry, ostrých modelů od BMW M nebo Mercedesu-AMG. Mimo Hyundai i20 N by se měla na trh dostat také Kona N a spekuluje se i o Tucsonu N. Tak či onak bude budoucnost jihokorejské automobilky hodně ostrá.

Načítám