Článek
Genesis GV80 vážně není žádný drobek. Má totiž skoro 5 metrů na délku, 2 metry na šířku a 1,7 metru na výšku (přesně 4 945 x 1 975 x 1 715 mm, rozvor 2 995 mm), což odpovídá velikosti gigantického BMW X7. Větší už je jen aristokracie mezi SUV v podobě Bentley Bentayga a Rolls-Royce Culinnan. I když vůbec ne o moc.
Srovnání s nejluxusnějšími SUV není vůbec mimo. Genesis má majestátní postoj a obří masku chladiče ve stylu Aston Martinu, originální jsou i dělené světlomety s jasně horizontálním vzhledem. GV80 vypadá vážně vkusně – to proto, že mu šaty ušil věhlasný designér Luc Donckerwolke, který navrhl také Lamborghini Murcielago nebo Bentley Flying Spur. Ještě předtím ale pracoval pro českou Škodovku a je podepsán pod designem první Octavia a první generace Fabie, které definovaly moderní tvář značky.
Motorizace zahrnují třílitrový šestiválcový turbodiesel s parametry 282 koní (207 kW) a 588 newtonmetrů. V nabídce budou i dva benzinové motory: 2,5 litrový čtyřválec (309 k / 227 kW) a 3,5 litrový šestiválec o výkonu 385 koní (283 kW). Genesis bohužel neuvádí žádné další parametry, o benzínovém šestiválci alespoň víme, že „stovku“ zvládne za 5,7 sekundy. Všechny tři motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Nový model je postaven na platformě s pohonem zadních kol, na přání ale může mít poháněná všechna čtyři.
Interiér už je na první pohled velice luxusní. Kombinace béžové a hnědé kůže vypadá fantasticky. Zajímavostí je dvouramenný volant. GV80 může být sedmimístné, lahůdkou je pak individuální ovládání klimatizace pro každé ze sedadel.
Širokoúhlý displej má velikost 14,5 palce. Kromě bohaté výbavy nejrůznějších bezpečnostních asistentů zaujme i systém pro potlačování hluku za pomoci zvuků s opačnou frekvencí. Systém se jmenuje RANC a automobilka Hyundai jej má patentovaný.
O prodejní ceně zatím nepadlo ani slovo. Stejně tak se nehovoří ani o expanzi značky Genesis na evropský trh. Jeho dobývání se totiž pro nové značky, které nepatří k mainstreamu, ukazuje jako příliš složité a zdlouhavé. Lexus (Toyota) tu již roky spíše paběrkuje, Infiniti (Nissan) se po pár letech raději rovnou stáhlo. Takže si na Genesis nedělejte moc chutě, jeho příchodu nedáváme příliš šanci. I když nám to přijde líto...