Hlavní obsah

Hyundai Elantra jako čtyřdveřové kupé s hybridním pohonem

Foto: Hyundai

Hyundai se navzdory masivní poptávce po SUV rozhodl dál držet klasických sedanů, novou generaci modelu Elantra však upravil podle požadavků současného trhu – dal mu do vínku sportovní styling a efektivní hybridní pohon. Bude to stačit na prodejní úspěch?

Článek

Pamatujete si na Hyundai Elantra? V Evropě jsme ho mohli vídat hned v několika generacích (zpočátku se jménem Lantra) a vždy šlo o nenápadný, ale spolehlivý a příjemně použitelný sedan klasického střihu, který ničím příliš nevybočoval z řady. Vše ale definitivně skončilo v roce 2015 s pátou generací, kterou nahradil větší model i40 (a SUV ix35/Tucson). Ve světě však Elantra žila dál a nyní je tu již sedmá generace, která se však rozhodla poněkud rozvířit stojaté vody.

Foto: Hyundai

Koncepce zůstala stejná, forma je však mnohem atraktivnější

Jen se na ni podívejte, jaký má sebevědomý výraz! Design se nese ve sportovním duchu podobnému nové i20, záď pak přijala dynamickou linii čtyřdveřového kupé (přesto by nový model měl být prostornější než ten odcházející a to i na zadních sedadlech), takže rozhodně na první pohled nevypadá tak nudně jako její matní předchůdci.

Interiér však neprošel tak radikální změnou osobnosti. Na první pohled je poměrně konvenční a jeho architektura je založená na dvou displejích s úhlopříčkou 10,25“ (jeden pro palubní přístroje, druhý dotykový pro infotainment s možností ovládání hlasem) doplněných panelem klimatizace. Samozřejmě tu nesmí chybět moderní výstřelky jako online připojení a široká mobilní konektivita s bezdrátovým dobíjením, audio Bose s osmi reproduktory, ambientní osvětlení s 64 barvami nebo možnost využití mobilního telefonu jako klíče k autu.

Elantra je pochopitelně také vyzbrojena dlouhým zástupem jízdních asistentů. Standardně bude mít například nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, parkovací kameru s dynamickými naváděcími liniemi, automatická dálková světla nebo udržování jízdy v pruhu, za příplatek pak adaptivní tempomat, sledování mrtvých úhlů a další užitečné pomocníky pro řidiče.

Základní pohonnou jednotkou je benzinový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 149 koní (kombinovaný vždy s novou inteligentní variabilní převodovkou typu CVT), zajímavěji ale vypadá hybridní jednotka kombinující benzinovou šestnáctistovku s elektromotorem o celkovém výkonu 141 koní (přes šestistupňový dvouspojkový automat pohání přední kola). S tou by mělo být možné jezdit s kombinovanou spotřebou 4,7 litru. To není špatné na takhle velký kus auta, co říkáte?

Teď už zbývá jen dodat, že nová Elantra dorazí na trh ke konci letošního roku – jen nevíme, jestli se objeví i v Evropě. Prostor pro ni by byl, vždyť sedan (a kombi) i40 skončil zatím bez náhrady. Jenže místní zákazníci stále šílejí po SUV a crossoverech, klasické sedany je příliš nezajímají. Podařilo by se to sportovně laděné Elantře změnit? Uvidíme…

Načítám