Článek
Není to tak dávno, co Hyundai zahájil další obchodní ofenzivu na poli cenově dostupných modelů. Po premiéře i20 a Bayonu se teď nejnověji ukázalo MPV Staria, ale o něm dnešní článek nebude.
Nás totiž zaujal právě Bayon, protože už známe jeho české ceny i složení výbav. Platí to, že v základu dostanete zážehový atmosférický čtyřválec o objemu 1,2 litru (84 koní) s pětikvaltem a zaplatíte za něj 349 990 Kč.
V rámci standardu se nabízí 15palcové ocelové disky, halogenové lampy, základní balík asistenčních systémů, sportovní sedadla, elektricky ovládaná okna vpředu, zrcátka v elektrice, centrál s dálkou, manuální klimatizace, tempomat nebo světelný senzor.
Za 20 000 Kč navrch lze dostat ještě rádio s MP3 a USB, ovládání autorádia na volantu, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, elektricky ovládaná okna vzadu, loketní opěrku a dojezdovou rezervu.
Počítáme však, že spousta kupujících sáhne po středu za 409 990 Kč, který zahrnuje navíc například 16palcové liťáky, diodové lampy, zadní parkovací senzory, kameru nebo ještě rádio s 8palcovou dotykovou obrazovkou vybavené mobilní konektivitou. Tím se vlastně splnil náš prvotní předpoklad, že solidně nakonfigurovaný model bude stát kolem 400 tisíc korun s daní.
V nejvyšší výbavě začínající od částky 469 990 Kč pak najdete další asistenční systémy, automatickou klimatizaci, digitální přístrojový štít, velký displej infosystému (10,25“), přední senzory, bezdrátovou nabíječku mobilů a další možnosti příplatků. Automatická převodovka je pak k dispozici od výbavy Comfort Club pro motor 1.0 T-GDI za 40 000 Kč.
Na každý vůz platí pětiletá záruka bez omezení ujetých kilometrů, dále pětiletá asistence, navíc dostanete sadu zimáků a rozšířenou povinnou výbavu.
Mezi úhlavní konkurenty Bayonu řadíme omlazený Citroën C3 Aircross (od 359 900 Kč), dále Fiat 500X (od 399 900 Kč), Kiu Stonic (od 359 980 Kč), Nissan Juke (od 404 900 Kč), Opel Crossland (od 339 990 Kč), Peugeot 2008 (od 395 000 Kč), Renault Captur (od 430 000 Kč) nebo Suzuki Vitara (od 473 900 Kč).
Hyundai si od kompaktního vozu slibuje vysoké prodeje, a dost možná může malý Bayon předběhnout sesterskou Konu a za pár měsíců začít atakovat Peugeot 2008 – dlouhodobého prodejního lídra segmentu SUV-B v Česku. Uvidíme na konci tohoto roku, tehdy nám statistiky prozradí víc.