Hlavní obsah

Hybridní Porsche 911 prozatím odloženo na neurčito

Foto: Porsche

Nové Porsche 911 generace 992 se ukázalo světu před pár týdny. Vypadá hodně podobně jako předchozí 991, což je jen dobře...

Nedávno představené Porsche 911 nejnovější generace 992 přišlo s mnoha novinkami především technického rázu. Jednou z nich měla být také varianta s plug-in hybridním pohonem. Jenže už teď vývojáři nesměle naznačují, že si na elektrifikaci legendárního sporťáku ještě pár let počkáme. A možná se ho v této generaci ani nedočkáme. Je to skutečně pravda, nebo jenom mlží?

Článek

Měla to být hotová věc. Nová 911 byla navržena tak, aby mohla být hybridní (právě proto dostala novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK) – stačilo by ke 450koňovému přeplňovanému plochému šestiválci z nové Carrery S přidat elektrický pohon z Cayenne/Panamery s výkonem 136 koní a rázem se mohla stát nejvýkonnější verzí celé modelové řady s 586 koni (tolik nemá ani dosavadní Turbo S). Nemluvě o čistě elektrickém dojezdu až 50 km. Jenže teď to vypadá, že si na hybrid ještě pěkných pár let počkáme. Pokud vůbec dorazí…

Foto: Porsche

Zezadu poznáte novou 992 podle trochu oplácanějších boků a nového LED pruhu světel přes celou záď

„Technologie dnešních baterií nám prostě nestačí. A pokud nám nevyhovuje, nebudeme ji nabízet,“ vysvětloval na autosalonu v LA August Achleitner, šéf modelové řady 911. „Pokud totiž přemýšlím o hybridní 911, pak ne ve stylu Panamery nebo Cayenne, ale spíš ve stylu naší závodní 919 Hybrid z Le Mans. Nechceme postavit hybrid, který by jen stál v showroomech,“ doplňuje Achleitner.

Foto: Porsche

Závodní Porsche 919 Hybrid tři sezóny naprosto vládlo v Le Mans i celému seriálu WEC

Máme tedy naději, že hybridní 911 bude postavená se zaměřením na rychlost a radost z jízdy, ne jen aby snížili flotilové emise značky. Silniční auto, které jezdí jako závoďák z Le Mans? Klidně! Jenže kdy by mohlo vzniknout? „Nepřijde dřív než s příští evolucí auta [992.2], tedy zhruba za čtyři roky,“ naznačuje Achleitner.

Vývojáři to tedy rozhodně nebudou lámat přes koleno a počkají si na takové podmínky a technologie, které jim dovolí postavit opravdu dobrý sporťák. Ale už to je velký pokrok v myšlení a možná v budoucnu zajdou ještě dál. „Kdybyste se mě zeptali před dvěma lety, jestli si dovedu představit elektrickou 911, řekl bych vám ‚zapomeňte, ani náhodou‘,“ svěřil se August Achleitner. „Ale mezitím jsme se několikrát svezli s Taycanem a byla to opravdu zábava. Takže proč ne 911?“

Kdy a v jaké podobě dorazí první hybridní 911 je tedy zatím velkou záhadou. Podle všeho to ale nebude „ekologičtější“ 911, ale především „rychlejší“ 911 – na intenzitu elektrického zátahu totiž žádný spalovací motor nemá. A pokud bude nová technologie věrným sluhou a ne zlým pánem hybridní 911, mělo by to být hodně zajímavé svezení!

Střídání stráží!

Hned po slavném představení nové 911 (992) byla oznámena jedna smutná zpráva z managementu: August Achleitner, který takřka dvě dekády posouval 911 tam, kde je teď, si odchází užívat zasloužený důchod.

Foto: Porsche

August Achleitner (vlevo) zveleboval 911 dlouhých 18 let. Nyní se do toho pustí jeho kolega Steffen Walliser (vpravo)

„Pan 911“ ale předá otěže projektu 911 svému kolegovi Steffenu Walliserovi, který měl dosud na starosti závodní oddělení a silniční GT verze Porsche. Královské žezlo tedy bude dál ve velmi, velmi dobrých rukou.

Související témata:
Načítám