Hlavní obsah

Hybridní DS 7 zlevnilo, ale přišlo o koně i čtyřkolku

Foto: DS Automobiles

Luxusní francouzský plug-in hybrid je teď levnější, ale také slabší a bez pohonu 4x4

Plug-in hybridní prémiové SUV DS 7 Crossback E-Tense se nově ukázalo s výhradním pohonem přední nápravy a celkovým výkonem 225 koňských sil. Ve srovnání s úřadující čtyřkolkou to znamená méně koní, ale nižší cenu. Proč se Francouzi uchýlili k úspornému řešení?

Článek

DS Automobiles má nového elektrifikovaného člena rodiny. Vedle čistě bzučícího DS 3 Crossback E-Tense a plug-in hybridního DS 7 Crossback E-Tense 4x4 se premiéry dočkala i „sedmička“ do zásuvky s výhradním pohonem přední nápravy.

Foto: DS Automobiles

Rodina DS má dalšího člena. Přivítejte plug-in hybrid DS 7 Crossback s výhradním pohonem předních kol

Model nazvaný E-Tense 225 disponuje zážehovým čtyřválcem 1.6 PureTech o výkonu 180 koní a točivém momentu 300 Nm. Role elektrifikované pohonné jednotky se v tomto případě ujal jeden elektromotor naladěný na 110 koňských sil. Kapacita baterií pak dosahuje 13,2 kWh.

Celkový výkon hybridní soustavy činí 225 koňských sil (360 Nm) a homologovaný průměrný dojezd na elektřinu je podle normy WLTP až 55 kilometrů na jedno nabití. S plně nabitými akumulátory se spotřeba pohybuje od 1,4 do 1,6 litru benzinu na sto kilometrů.

Foto: DS Automobiles

Bez emisí zvládne hybridní předokolka ujet až 55 kilometrů na jedno nabití

Vrcholová varianta 4x4 disponuje 200koňovým motorem s vnitřním spalováním a dvěma elektromotory, naladěnými na 110 a 113 elektrických hřebců. Celkový výkon ústrojí pak dosahuje hodnoty 300 koní (520 Nm). Normovaná spotřeba benzinu je 1,3 litru na sto a bezemisní dojezd činí až 58 kilometrů.

Foto: DS Automobiles

Oproti čtyřkolce vůz ztrácí na výkonu i dojezdu, avšak boduje cenou

Převodovka je stejně jako v královském provedení osmirychlostní a plně automatická. Také dobíjení z wallboxu (32 A) zabere necelé dvě hodiny, a to díky speciálnímu nabíjecímu kabelu.

V základu se můžete těšit na adaptivní odpružení hlídané kamerou, laminovaná okna vpředu i vzadu a 19palcové lité disky. Některé výbavy mají už ve standardu adaptivní diodové lampy. V rámci příplatků na vás čeká například noktovizor, asistent pro samočinné parkování nebo pokročilý tempomat.

Foto: DS Automobiles

Převodovka je ve všech modelech DS 7 Crossback stejná. Jde o osmirychlostní automat

Ceny dosud nebyly zveřejněny, avšak můžeme nabídnout určité srovnání. Jelikož automobilka DS patří do skupiny PSA, sdílí část technologií s Opelem, Peugeotem nebo Citroënem.

Foto: DS Automobiles

Vozidlo sdílí techniku s ostatními značkami koncernu PSA

U plug-in hybridů Opel Grandland X a Peugeot 3008 už cenové rozdíly mezi čtyřkolkou a předokolkou známe. Bavíme o částce zhruba 150 tisíc korun.

DS 7 Crossback E-Tense využívá totožný hardware, takže očekáváme, že varianta s pohonem přední nápravy bude stát okolo 1 245 000 Kč, protože čtyřkolka startuje od 1 395 000 Kč. Nejde tedy o žádnou úspornou revoluci, nýbrž plnění plánované strategie.

Načítám