Článek
Audi A6 Avant se začalo prodávat loni a nutno říci, že jde o opravdu povedené kombi vyšší střední třídy. Bez ohledu na zvolenou motorizaci. Ale „kombíkovou“ A6 v tomto článku popisovat nebudeme a laskavé čtenáře odkážeme na náš dřívější redakční test.
Aktuální novinkou pod kapotou A6 s označením 55 TFSI e quattro je plug-in hybridní pohonné ústrojí. Jeho základem je dvoulitrový čtyřválec TFSI spojený se synchronním elektromotorem, uloženým ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic. Dvoulitr má nejvyšší výkon 252 koní a maximální točivý moment 370 Nm – už to není vůbec špatné. Jenže spalovacímu motoru pomáhá ještě elektromotor o výkonu 143 koní a 350 Nm.
Celkový největší výkon tak má hodnotu 367 koní a točivý moment dosahuje pěkně kulatých pěti set newtonmetrů. Síla obou motorů se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictví technologie quattro ultra. Jejím principem jsou dvě spojky: standardně jsou poháněná přední kola, ale třeba při rozjedu, na kluzkém povrchu, v prudčeji projeté zatáčce a podobně se točivý moment přenáší na všechna čtyři. Když elektronika vyhodnotí, že pohon 4x4 není potřeba, odpojí se pomocí vícelamelové spojky zadní kardan.
Jízdní výkony jsou suverénní: 0-100 km/h za 5,7 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h, to vše při tabulkové spotřebě pouhých 2,1 l/100 km. Čistě na elektřinu ujedete 51 kilometrů (rychlost je omezena na 135 km/h). Elektrická energie pro elektromotor je uložena v lithium-iontových akumulátorech s kapacitou 14,1 kWh. Kvůli akumulátorům je zavazadelník o trochu menší než u běžné verze se spalovacím motorem (405 vs. 565 litrů). Baterie lze nabíjet na stanicích s výkonem až 7,4 kW, pak dobití zabere dvě a půl hodiny. Kolik to bude z běžné 230 V zásuvky Audi neuvedlo.
Audi A6 Avant TFSI e quattro je sériově vybaven sportovním paketem S line, má černé kryty vnějších zrcátek, sportovní sedadla nebo skvělé světlomety Matrix LED. Kola mají průměr 19 palců a za nimi uvidíte červené brzdové třmeny. V Česku už se A6 Avant s plug-in hybridem prodává a přijde na 1 942 900 korun, takže je o rovných 67 tisíc dražší než karosářská verze sedan.