Hlavní obsah

Hybridní Audi A3: Zlatá střední cesta?

Foto: Audi

Hybridní Audi A3 nabídne kromě zvláštního označení také slušný výkon a možnost čistě elektrické jízdy

Elektrifikace se pomalu, ale jistě těší čím dál větší oblibě, a tak dříve nebo později dost možná přijde doba, kdy bude zcela běžné, že auto kolem nás jen probzučí. Ne všichni z nás jsou však připraveni na elektrifikaci úplnou, a právě takovým z nás hodlá Audi naslouchat. Díky tomu se zrodilo Audi A3 Sportback 45 TFSI e, které nabídne velmi užitečný výkon a zároveň skvělou spotřebu. Bude někde háček?

Článek

Ruku na srdce – dávno pominuly doby, kdy slovo hybrid bylo považováno za vulgarismus. Existují totiž hybridy, které umí být drtivě rychlé a zároveň využitelné, případně takové, které vám zaručeně zvýší tepovou frekvenci. A jelikož automobilový průmysl směřuje kupředu jako by měl sedmimílové boty, lze si pořídit (alespoň částečně) tuto rychlost v kombinaci s využitelností a sníženými provozními náklady v relativně dostupném hatchbacku.

Foto: Audi

Audi A3 Sportback 45 TFSI e sdílí techniku s Golfem GTE nebo Octavií RS iV

Jedním z takových je Audi A3 45 TFSI e. Výkon tu částečně dodává osvědčený 1,4l přeplňovaný čtyřválec, který už dobře známe třeba z Golfu nebo Octavie a který má výkon 148 koní a 250 Nm točivého momentu. Nabízí tedy dynamiku, která je pro každodenní jízdu plně dostačující.

Jenže tomuto soustrojí bude sekundovat ještě elektromotor o výkonu 107 koní a velmi užitečných 330 Nm krouťáku, což je výrazná pomoc zejména pro bezpečné předjíždění. Pokud vám jsou tyto údaje nějak podezřele povědomé, vaše domnění je zcela na místě – tuto motorizaci byste totiž našli rovněž v novém Golfu GTE, případně v Octavii RS iV. Sluší se pak dodat, že hybridní A3 je k mání rovněž v motorizaci 40 TFSI e, která za 45 TFSI e výkonově nepatrně zaostává, a sice o 40 koní a 50 Nm.

Foto: Audi

Hybridní A3 nabídne také skvělá sedadla z paketu S Line

Hybridní A3 tak dosahuje díky kombinovanému výkonu 242 koní a 400 Nm velmi slušné dynamiky. Zrychlení z nuly na stovku trvá 6,8 vteřiny, a pokud pojedete nakupovat do Drážďan, tak na německé dálnici s neomezenou rychlostí můžete jet až 232 km/h.

Bystrý čtenář si jistě pamatuje, že bratranec Golf GTE byl vlastně plug-in hybrid, tedy hybrid s možností dobíjení ze zásuvky. Totéž platí samozřejmě pro hybridní A3 – z běžné zásuvky jste dle výrobce schopni dobít 13kWh akumulátor do plna za slušných 5 hodin. V tu chvíli je A3 schopna urazit až 63 kilometrů čistě na elektrický pohon a zrychlí až na rychlost 140 km/h.

Hybridní A3 Sportback se od té klasické samozřejmě odlišuje také vizuálně, ale nikterak zásadně. Očekávejte černě podbarvená (případně karbonová) vnější zpětná zrcátka nebo některé části spoilerů v náraznících nebo bočních prazích. Kontrastní lesklá černá se objeví také na masce chladiče, kterou u Audi nazývají Singleframe. Dále A3 45 TFSI e dostane sedmnáctipalcová litá kola, větší brzdy s červeně zbarvenými třmeny, tónovaná zadní okna nebo dvouzónovou klimatizaci již v základu. V dnešní době poměrně oblíbené přední LED svítilny Matrix budou za příplatek.

Nezbytnou informací je samozřejmě cena. U našich západních sousedů stojí auto 41 440 eur, v přepočtu tedy 1,09 milionu korun, ovšem na oficiální české ceny si zatím musíme ještě počkat.

Načítám