Hlavní obsah

Hummer H1 od Mil-Spec nic nezastaví!

Foto: Mil-Spec Automotive

Nezdá se vám civilní verze Hummeru H1? V Mil-Spec Automotive jí rádi přiostří hrany!

Fantazii se meze nekladou a každý se chce koneckonců trochu odlišovat, takže nikoho nepřekvapí, že se tuningovým firmám v dnešní době zpravidla dobře daří. Jenže, co kdybychom se bavili o legendárním Hummeru H1, teréňákem přímo inspirovaným ikonickým armádním vozem Humvee? Zprvu se to zdá jako nošení dříví do lesa, nebo možná spíš nošení nábojů do muničního skladu. Ale věřte, že vždy je co zlepšovat – jak by vám ostatně potvrdili i hoši z tuningové firmy Mil-Spec.

Článek

Kdo by neznal Hummer – původně založený na takzvaném HMMWV-M998, vozidle americké armády, lépe známém pod názvem Humvee. Jeho duchovním otcem byl do určité míry americký herec rakouského původu Arnold Schwarzenegger, on sám si jich krátce po uvedení na trh koupil hned pět. Hummer H1 se vyráběl od roku 1992 do roku 2006, kdy byla výroba zastavena pro nesplnění zpřísňujících se emisních limitů.

Foto: Mil-Spec Automotive

Ochranné rámy, odolná nádrž, naviják… Hummer od Mil-Specu jen tak něco nezastaví

Tohoto třítunového drobka poháněly osmiválcové naftové motory o objemu 6,2-6,5 litru, případně 5,7l benzinový V8. V posledním roce výroby Hummer dostal silnější 6,6l turbodiesel Duramax z dílen General Motors, který je vzhledem k nízkému počtu vyrobených kusů mezi sběrateli velmi vyhledávaným artiklem. Tato verze se prodávala pod názvem Hummer H1 Alpha.

Jak už možná víte, tuto ikonu čeká znovuzrození, avšak bude se muset obejít bez osmiválce Duramax – nebo vlastně spalovacího motoru jako takového. To ale neznamená, že by Hummer vyšel z kurzu, ba naopak. Zejména poslední verze budou čím dál více ceněné a dnes se evidentně najde spousta lidí, kteří si rádi upraví svůj teréňák pro případ třeba takové Zombie apokalypsy.

Mil-Spec je tuningová firma sídlící ve státě Michigan (na mapě leží západně od státu New York), která se specializuje na úpravy terénních vozů na vojenské specifikace – tedy „Military-Specification“. Chromové doplňky, dvacetipalcová nízkoprofilová kola nebo lány prémiové kůže byste tu tedy hledali marně.

Místo toho se ale dočkáte úprav opravdu důležitých pro přežití v nepřátelském nebo nehostinném prostředí, jako je třeba nová 120litrová nádrž z hliníkové slitiny. Karoserie dostala polyuretanovou povrchovou úpravu vyztuženou kevlarem pro ochranu před nejrůznějšími druhy projektilů. Navrch H1 od Mil-Specu dostala speciální pololesklý černý lak s práškovou úpravou pro nenápadný, nebo zastrašující vzhled – podle toho, zda se hodláte plížit noční krajinou, nebo jen zajet do obchodu pro rohlíky.

Jsou tu i další nezbytnosti jako odolnější pneumatiky (hádejte proč), ochranná klec přední masky s přesahem na přední kapotu, naviják nebo světelná rampa. Došlo i na výkonové úpravy – 6,6l Duramax tu dává výkon plných 500 koní a mamutí točivý moment 1400 Newtonmetrů, díky čemuž se tento kolos rozjede až na rychlost 154 km/h. Pokud by vám však nebyla sympatická H1, lze si v obdobné úpravě naspecifikovat také Ford F-150.

Je nám všem asi jasné, že nepůjde o žádnou střelu, ale zároveň nejde ani o žádného lenocha. Trochu jako nosorožec – prostě byste to do něj neřekli. Pro takové auto jsou však důležitá úplně jiná data, než na která jsme zvyklí: třeba maximální hmotnost přívěsu 4,2 tuny, světlá výška 45 centimetrů a brodivost až 106 centimetrů. Také zvládne až 60procentní stoupání, boční náklon až 40 procent a nájezdový úhel je velmi užitečných 57 stupňů. A co je možná vůbec nejzajímavější, i přes neskromné rozměry má vlastně velmi slušný poloměr otáčení – 8,3 metru. Jinými slovy, tento plejtvák se v terénu cítí jako ryba ve vodě…

Související témata:
Načítám