Článek
Sony chtělo mít vlastní elektromobil. Apple chtěl mít vlastní elektroauto. Nemá je ani jedna z uvedených korporací, čínský Huawei ano. I když, popravdě není to auto vyrobené od A do Z v režii této firmy, model vychází z amerického Seresu SF5, na což odkazuje i jeho název. Ale podle dostupných informací se Huawei přímo podílel na jeho vývoji, není to pouze rebranding.
Huawei, který je pro euroatlantické státy vzhledem k úzkému napojení na čínskou komunistickou vládu „podezřelou firmou“, to s elektromobilitou myslí vážně. Chce do ní v nejbližší době investovat miliardu dolarů. Prvním produktem čínské firmy založené v roce 1987 na poli automobilů je model pojmenovaný Seres SF5.
Co umí? Model se nabízí s pohonem přední nápravy nebo jako „čtyřkolka“. Jde o plug-in hybrid, který čistě na elektřinu ujede 180 kilometrů. Díky benzinové čtyřválcové patnáctistovce (slouží k nabíjení baterií) pak celkový dojezd činí údajně tisíc kilometrů. Celkový výkon spalovacího agregátu a elektromotoru činí kolem 550 koní a točivý moment má hodnotu 820 newtonmetrů.
Díky těmto parametrům není pro 4,7 metru dlouhý automobil problém zrychlit na „stovku“ za 4,7 sekundy; nejvyšší rychlost Huawei neudává. Nevíme ani, jaká je kapacita baterií a za jak dlouho se dobijí.
Zajímavou funkcí je možnost nouzově dobíjet Seresem SF5 jiný elektromobil nebo jiné elektrospotřebiče. Automobil je také propojen s tzv. chytrou domácností, takže můžete na dálku ovládat třeba topení a podobně. Samozřejmostí je pak konektivita s mobilním telefonem včetně sdílení map a další standardní nabídka.
Elegantně a jednoduše střižený interiér zaujme obřím displejem, za zmínku stojí i dvouramenný volant a 11 reproduktorů se dvěma subwoofery. V domovské Číně přijde tento model na v přepočtu 720 tisíc korun.