Hlavní obsah

Hračka pro velký kluky! Mercedes konečně ukázal nové A45 AMG

Foto: Mercedes AMG

Mercedes A45 AMG

Už hodně dlouho nás Mercedes láká na nový a zatraceně ostrý hothatch s označením A45 AMG. Díky upoutávkám a několika málo informacím jsme věděli, že bude rychlý a hodně hravý. Po oficiálním odhalení je to vše potvrzeno a musíme vás varovat. Tuhle kapesní hračku prostě budete chtít.

Článek

V případě této ostré novinky vlastně vůbec nejde o nějaký design, ale spíše o pohonnou jednotku a jízdní vlastnosti. O super výkonném čtyřválci jsme vám už říkali, níže pak najdete odkaz na jeho kompletní technický popis a vysvětlení, proč je tak dobrý. Dnes si tedy hlavně představíme AMG 45. Model bude zákazníkům nabízen hned ve dvou verzích. Ta první, o něco méně výkonná, do vínku dostala výkon 387 koní a točivý moment 480 Nm. Celkem slušná porce síly, ale pro někoho stále nedostačující. Právě pro takové Mercedes nabídne i verzi s označením S, která už na všechna čtyři kola pošle výkon 421 koní  a točivý moment rovných 500 Nm.

A právě ta ostřejší verze, respektive její agregát pod kapotou, se může pochlubit faktem, že jde o aktuálně nejvýkonnější sériový čtyřválec. V obou případech je pak standardem osmistupňová automatická převodovka a již zmíněný pohon všech kol. A ten, díky dvěma aktivním spojkám, které nahrazují zadní diferenciál, umí rozdělit točivý moment mezi jednotlivá kola na zadní nápravě a řidiči dá také k dispozici tzv. Drift Mode. Ten bude bavit hlavně hračičky tělem i duší, ovšem k dispozici bude jen u ostřejší verze S a pomůže vám zvládnout parádní řízený smyk. Neříkáme, že jsme fandy této vychytávky, ale chápeme, že ne každý je schopen auto utrhnout a sklouznout se dveřmi napřed. Ostatně, stejný mód nabízí i Ford a zákazníky prý baví.

A ještě trocha čísel. A45 S umí z klidu na 100 km/h doslova vystřelit za 3,9 sekundy, což tohle auto řadí mezi mnohem výkonnější supersporty! Maximální rychlost je pak u této verze elektronicky omezena na 270 km/h, slabší pak na 250 km/h. Mercedes samozřejmě hodně zapracoval i na zbylé technice auta. Nemohl si dovolit jediné pochybení, které by mohlo zkazit dojem z auta. Proto ho vyztužil jak na podvozku, tak v rámci karoserie. U slabší verze vpředu vsadil na 350mm brzdy, vzadu na 330mm a čtyřpístkové brzdiče. Silnější pak na kotoučích přidává 10 milimetrů a čtyřpístky mění za výkonnější šestipístky. Samozřejmostí je u AMG laděné výfukové potrubí, které dle prvních reakcí na novinku zní prý fantasticky.

Už jsme vás dostatečně namlsali? My jsme vás ale varovali, že tuhle hračku nejspíš budete chtít! Jen si musíte počkat. Mercedes o oficiálním uvedení na trh konkrétně nemluví, ale dá se očekávat, že výstavní premiéra proběhne letos ve Frankfurtu a do prodeje by se tak novinka mohla dostat ještě letos.

Načítám