Hlavní obsah

Honda S2000 na prodej jako nová

Foto: Mecum Auctions

Také byste chtěli nové neojeté auto, které se prodávalo za vašeho mládí? Existují, ale mnohdy s přemrštěnou cenovkou. Taková je i tato Honda S2000, která se bude u aukční síně Mecum dražit v lednu.

Článek

Čas od času se u nějaké aukční sině objeví v nabídce na první pohled trochu obyčejnější auto z nedávné minulosti, které ale viselo na plakátech ve vašem pokojíčku. Řekněte sami, jestli se v tu chvíli třeba nezasníte, že byste obětovali peníze a koupili si svůj pubertální sen. Jen se pak kouknete, co ta plechová kráska stojí, a zjistíte, že krom peněz by to chtělo obětovat i nějaký ten zbytný párový orgán. Takové je ostatně i téma dnešního článku.

Zase jednou jde o japonskou automobilovou ikonu ze sklonku devadesátých let, tentokrát má na přídi stylizované „háčko“. Jde o Hondu S2000 s jejím vysokootáčkovým motorem VTEC o objemu dva litry, která až do příchodu Ferrari 458 nabízela u atmosférického motoru nejvyšší výkon na litr objemu. K červenému poli umí motor poslat ručičku otáčkoměru tak rychle, že Honda raději montovala digitální přístrojovku místo klasických budíků. Za poslední roky jde o jedno z nejlepších aut této japonské značky.

Foto: Mecum Auctions

Ne, to opravdu nejsou stočené budíky

Teď se v nabídce aukční síně Mecum objevila jedna Honda S2000, která by mohla být označena za svatý grál těchto aut. Když si totiž prohlédnete fotky, najdete samé skvělé věci. Předně je auto v původním stavu bez jakéhokoliv tuningu, což je vždy dobrá zpráva. A popravdě jen málo exemplářů v inzerci je prosto úprav, i S2000 si totiž zahrála v prvních dvou dílech série Rychle a zběsile, takže skončila ve spoustě garáží, kde dostávala křídla, bodykity a křiklavý lak. Tahle konkrétní má dokonce i originální kola.

Absurdně malý nájezd

Druhou zajímavou věcí je nájezd auta – pouhých 34 mil. Pokud se vám nechce počítat, ušetříme vám práci. V přepočtu je to 55 kilometrů, takže tahle Honda není ani zajetá. Asi sotva najdete o něco „novější“ auto z roku 2000. Jen se pak nabízí otázka, jak bylo auto uskladněné a jakou péči dostalo. Každý, kdo někdy delší dobu nejel s nějakým autem, asi ví, jak těžké je pak takové auto oživit. A tahle Honda nejezdila nikdy, nebyla ani nikdy přihlášená do provozu a neměla na sobě nikdy registrační značky.

Mecum bude auto dražit v lednu a majitel Hedy Cirruncione očekává, že za svou automobilovou časovou kapsli dostane až 150 tisíc dolarů. To je přes 3 a čtvrt milionu korun, abyste měli představu, a i když Honda S2000 už dnes roste na ceně, je to opravdu hodně. Pokud ji někdo koupí, asi nenaplní přání majitele. Ten by totiž chtěl, aby se auto po dvaceti letech, kdy na něj neměl čas, dostalo k nějakému nadšenci, který jej konečně vytáhne na silnice. Těžko říct, proč to neudělal sám, protože očekáváme, že auto skončí jako uloženka v garáži dalšího nejezdícího sběratele. Škoda, protože Honda jezdí opravdu fantasticky.

Podobných ikon je nyní v nabídce každou chvíli dost. Ostatně devadesátá léta (S2000 dorazila na trh v roce 1999, takže je tak tak stihla) byla bohatá na produkci skvělých japonských aut. Honda měla v showroomech kromě roadsteru ještě ostrou předokolku Integru Type-R, která mne naprosto nadchla svými jízdními vlastnostmi a také supersport NSX, na jehož vývoji dělal Ayrton a který ukázal lidem, že supersporty nemusí mít jen italský původ. Oba už samozřejmě také nejsou na svém cenovém dně.

Staré auto, obří cena

Mecum bude auto dražit v lednu a majitel Hedy Cirruncione očekává, že za svou automobilovou časovou kapsli dostane až 150 tisíc dolarů. To je přes 3 a čtvrt milionu korun, abyste měli představu a i když Honda S2000 už dnes roste na ceně, je to za ní opravdu hodně. Pokud ji někdo koupí, asi nenaplní přání majitele. Ten by totiž chtěl, aby se auto po dvaceti letech, kdy na něj neměl čas, dostalo k nějakému nadšenci, který jej konečně vytáhne na silnice. Těžko říct, proč to neudělal sám, protože očekáváme, že auto skončí jako uloženka v garáži dalšího nejezdícího sběratele. Škoda, protože Honda jezdí opravdu fantasticky.

Podobných ikon je nyní v nabídce každou chvíli dost. Ostatně devadesátá léta (S2000 dorazila na trh v roce 1999, takže je tak tak stihla) byla bohatá na produkci skvělých japonských aut. Honda měla v showroomech kromě roadsteru ještě ostrou předokolku Integru Type-R, která mě naprosto nadchla svými jízdními vlastnostmi, a také supersport NSX, na jehož vývoji dělal Ayrton a který ukázal lidem, že supersporty nemusí mít jen italský původ. Oba vozyuž samozřejmě také nejsou na svém cenovém dně.

Pak tu máme Mazdu a její výborné kupé s rotačním motorem RX-7, které už nemá v současné nabídce nástupce a také si zahrálo v několika filmech (opět věc zvyšující cenu). A podobně na tom jsou další ikony mého mladí z Japonska – Nissan Skyline GT-R, Nissan 300ZX, Toyota Supra nebo Celica GT-4, Subaru Impreza WRX STI a Mitsubishi 3000GT a Lancer Evolution, ty všechny mají jednoznačný investiční potenciál. A co vy, dali byste za relativně mladou S2000 tolik peněz? A nechali byste ji zahálet v garáži, nebo s ní vyrazili na nějakou zakroucenou okresku?

Načítám