Článek
Většina výrobců dnes soustředí ovládání klimatizace nebo komfortních spotřebičů do dotykových displejů. Podívejte se na novou Audi A3 nebo Škodu Octavii. A vlastně mrkněte i na minulou generaci Hondy Jazz. Všechny tyto vozy se nesou na vlně moderny. Svěží generace prostorného japonského hatchbacku však zavelela čelem vzad.
Návrat ke klasickému ovládání zdůvodnil vedoucí vývoje Takeki Tanaka tak, že výrobce chce minimalizovat rozptylování řidiče při změně teploty nebo zapnutí výhřevu sedaček. Tento nápad vzešel také ze zákaznické zpětné vazby, jelikož si mnoho lidí stěžovalo, že nemohou tyto základní funkce ovládat intuitivně. Je-li rozhraní na dotykové obrazovce, chtě nechtě se na ni musíte dívat, což samozřejmě odvádí pozornost. A to je za volantem nežádoucí.
Britskému magazínu Autocar se k této problematice nedávno vyjádřila Melanie Limmer, šéfka vývoje elektroniky Audi A3. Klienti značky jsou prý více zvyklí na ovládání jako v chytrém telefonu, takže je pro ně dotykový systém daleko přívětivější.
Mezi táborem příznivců tlačítek a milovníků dotyků je ještě jedna skupina, a to lidí, kteří ovládají své auto hlasem, takže je tahle „válka“ vůbec nezajímá. Vždyť i u nové škodovky stačí říct „Hej, Lauro“ a už můžete začít poroučet.
Jak jste na tom vy? Máte rádi klasické mechanické ovládání, preferujete dotyk nebo vše řešíte hlasem? Napište nám o tom do komentářů a hlasujte v naší anketě!