Článek
Mám známého, který synovi pravidelně k narozeninám kupuje různé stavebnice lega, ale prý vybírá hlavně takové, které budou bavit jeho samotného. Něco mi říká, že podobně na tom bude řada z vás. Těžko říct, co je na legu tak zvláštního, ale milovali jsme ho jako děti a čas od času po něm sáhneme i jako dospělí. Ti šťastnější z nás se mohou stavěním z lega i živit a vytvářet tak neuvěřitelné projekty, nad kterými se tají dech. Experty na takové super stavby z lega jsou v Kladně, kde sídlí jedna z poboček této společnosti.
Před nedávnem jsme vám ukazovali dva jejich naprosto neuvěřitelné projekty, kterými ohromili svět. Jeden z nich byla super lego stavba Bugatti Chiron, druhým zase fantastický McLaren Senna. Na obou těchto stavbách se podíleli kladenští profesionálové přímo z lega, ze kterých si s největší pravděpodobností vzalo příklad australské zastoupení značky Honda.
To, už bez přispění z Kladna, postavilo famózně vyhlížející lego verzi Hondy Civic Type R. Nadšencům z Hondy stavba zabrala více než 1 300 hodin práce a padlo na ni 320 000 kostiček lega. Fascinující je to, s jakou přesností a s jakým důrazem na detail auto stavěli. Jen se podívejte na brzdiče, na kterých je z bílých kostiček udělán nápis Brembo. To prostě nemá chybu!
Hodně mě baví i fakt, že na tuto stavbu Honda nepoužila žádné speciálně vyrobené nebo upravené kostičky stavebnice. Prostě jde o standardní lego, jaké všichni dobře známe. Nejtěžší prý bylo postavit okna a také stěrače. To vše se na auto dávalo v poslední fázi a hrozilo, že se celá stavba zbortí. Čemuž nakonec zabránil ocelový rám, na kterém všechny kostičky sedí. I díky němu je konečná hmotnost auta 1 300 kilogramů, což je takřka stejná hmotnost, jakou má i standardní Civic Type R (1 380 kg). Působivé je i použití reálných světlometů, které se ovládají pomocí jednoduché aplikace v iPadu.