Článek
Nová Honda Jazz, o které si můžete detailněji přečíst zde, má celkem deset airbagů. A všechny jsou součástí standardní výbavy. Kromě bezpečnostních vaků, které se při nehodě nafouknou klasicky před řidičem, v oblasti hlavy nebo v druhé řadě sedadel, přichází nový Jazz s vychytávkou, se kterou se nejspíš budeme setkávat čím dál častěji. Ostatně, od letošního roku bude tento typ airbagu zahrnut do hodnocení evropské organizace Euro NCAP a obdobné systémy už má Toyota a Hyundai/Kia.
Jde o přední středový airbag, který má zabránit tomu, aby se při nárazu z boku nestřetla těla řidiče a spolujezdce. Airbag je umístěn v opěradle sedadla řidiče, v horní části opěradla je umístěna řídící jednotka tohoto airbagu.
Technickou zajímavostí jsou tři popruhy, které pomáhají airbag správně vystřelit. Omezení pohybu řidiče i spolujezdce dále pomáhají přepínače bezpečnostních pásů a zvýšená středová loketní opěrka. Honda tvrdí, že středový airbag dovede podle interních testů automobilky snížit poranění hlavy o 85 procent.
Honda Jazz nové generace právě vstupuje na český trh. Můžete mít jakoukoliv motorizaci, pokud to bude hybrid s výkonem 80 kW a samočinnou převodovkou typu CVT. Základní cena za výbavový stupeň Comfort je bez stokoruny půl milionu korun. Málo to není, ale už tato verze je celkem slušně vybavená.
Kromě výše zmiňovaných deseti airbagů dostanete za základních 499 900 korun třeba adaptivní tempomat, kompletní sadu jízdních asistentů včetně čtení dopravních značek, elektrické ovládání oken nebo automatickou klimatizaci. Lepší je ale připlatit si 40 tisíc za druhý stupeň Elegance, kde máte i litá kola, lepší multimediální systém nebo lepší čalounění.
Další položkou ceníku je vrcholná výbava Executive za 569 900 korun. V ní už dostanete kožený vyhřívaný volant, bezklíčový přístup, vestavěnou navigaci a pár dalších prvků. Tím to ale nekončí, neboť Honda má v nabídce něco i pro ty zájemce, kteří se vezou na módní vlně SUV a crossoverů.
Za 609 900 korun můžete mít výbavový stupeň Crosstar, který přináší oplastování kolem celého vozu. Možná si říkáte, že to je této třídě věc tak trochu zbytečná. Nemyslíme si to, protože „oplastovaný“ Jazz vypadá ze všech verzí nejméně nudně. Kromě ochranných plastů karoserie má navíc i vyšší světlou výšku nebo voděodolné potahy v interiéru. Jinak je výbava na úrovni vrcholné verze Executive.