Hlavní obsah

Honda CRX najela 1,6 milionu kilometrů a vypadá jako nová

Foto: Tampa Honda

Koupit opravdu zachovalou originální Hondu CRX je pro nadšence a sběratele stále složitější, protože většina z přeživších kusů neunikla amatérskému tuningu. Teď se však v Americe objevil extrémně ojetý kousek, který přitom vypadá jako skoro nový. Neuvěříte, že tohle auto najelo více než 1,6 milionu kilometrů.

Článek

Vzpomínáte si na tuningovou éru v první dekádě tohoto tisíciletí? Jednou z největších tunerských senzací byla Honda CRX, která spojovala točivé atmosférické čtyřválce s lehkostí a vyladěnými jízdními vlastnostmi. V současnosti je však ceněným artiklem, pokud je v originálním stavu, a snaha majitelů o odlišení se od ostatních znamená, že se z továrních CRX stává vzácné auto, které se navíc často objevuje v inzercích v doslova zuboženém stavu.

Ani bezchybné dodržování přísných servisních plánů sice nezaručí dlouhou životnost vozidla, ale všichni majitelé aut, a zejména těch sportovních, by měli upřednostňovat povinnosti (pečlivá údržba a servis) před zábavou (tuning). Odměnou jim pak bude auto se schopností „přežít“ i vyšší stovky tisíc kilometrů, a přitom vypadat zatraceně dobře. Nevěříte? Ukážeme vám důkaz.

Foto: Tampa Honda

Vlastníte zajímavé auto, jehož zániku je škoda? S pečlivým servisem jej zachováte pro příští generace

U amerického prodejce Hondy v Tampě na Floridě se objevila dnes již klasická Honda CRX Si z roku 1991 v dokonale zachovalém stavu, aniž by byla 30 let schovaná v garáži. Zní to až neuvěřitelně, ale červený exemplář za svůj život najel 1 002 474 mil (1 613 325 kilometrů)! Pravdou však je, že toho vůz v posledních letech příliš nenajezdil – poprvé se u prodejce objevil v roce 2015 a od těch dnů najel jen jednu míli (přibližně 1,6 kilometru).

Červená Honda CRX má původní interiér, ale karoserie byla nově nalakována před přibližně osmi nebo devíti lety. Interiér ale není jedinou originální věcí na autě, protože podle zastoupení má původní motor i pětistupňovou manuální převodovku. Americká verze CRX ve výbavě Si pak byla poháněna 1,6litrovým čtyřválcem o 105 koních a 132 newtonmetrech.

V současnosti je tato jedinečná Honda CRX vlastnictvím dealerství a ukazuje, jak může vypadat auto s velmi vysokým nájezdem a pečlivým servisem. Umění japonských inženýrů nás nepřestává překvapovat.

Načítám