Článek
Pro nás to tedy znamená hned dvě nové varianty Civicu Type R, doplňující standardní verzi. Nesou název Sport Line a Limited Edition. Jen pro pořádek, Sport Line je v tomto případě šedé auto, Limited Edition je to žluté. My si je ale můžeme také rozlišit jako „decentní verzi“ a „ostrou verzi pro puristy“.
Začněme decentním Civicem Type R, tedy verzí Sport Line. Na první pohled oproti „ostré“ verzi přímo bije do očí zadní přítlačné křídlo respektive spíš jeho absence. Honda tvrdí, že tato verze je pro zákazníky, kteří by rádi výkonný hatchback, ale zároveň se nechtějí vzdát nenápadnosti standardního Civicu – takže je tu jen malý spoiler, vycházející z odtrhové hrany kufru.
Ve jménu nenápadnosti také v Hondě odstranili spoustu konstrastujících barevných dekorů v exteriéru a interiéru. Dobrá zpráva ale je, že výkonově je Sport Line nachlup totožný s klasickým Civicem Type R. Takže stovku stále zvládne za 5,8 sekundy a maximálka je stále 272 km/h, i když v praxi by díky nižšímu odporu vzduchu mohla být u verze bez křídla nepatrně vyšší.
Pokud jste o Civicu Type R někdy uvažovali, ale báli jste se každodenní použitelnosti, čtěte pozorně – „erkový“ Civic ve verzi Sport Line má namísto masivních 20palcových kol ráfky s průměrem 19 palců, přičemž pneumatiky mají o něco měkčí bočnice, takže jsou použitelnější v běžném životě. Dokonce tu a tam přibylo nějaké to odhlučnění v oblasti kufru pro ještě větší komfort. Další vylepšení jsou drobnosti jako větší přední mříž pro lepší chlazení, vylepšený systém infotainmentu, více mechanických tlačítek na středové konzoli, volant potažený Alcantarou, trochu lepší brzdy a vylepšené zvukové potrubí, které vede zvuk motoru do kabiny.
Ovšem – pokud tato subtilnější verze CTR není nic pro vás, a dokonce i klasický Type R je vám přijde málo hardcore, nevěšte hlavu. Od toho je tu CTR ve verzi Limited Edition. Pokud jste čekali na opravdový Civic Type R na okruhy a v klasické verzi vám přebývaly „nesmysly“ jako navigace nebo klimatizace, tak vás následující jistě potěší – Honda verzi Limited Edition zbavila právě těchto dvou komfortních prvků. Nezdá se to, ale na hmotnosti to ušetřilo skoro 50 kg váhy, a to už se třeba na okruhu počítá!
Takže i přesto, že má Limited Edition stále stejný výkon, bude určitě o nějakou tu desetinku na kolo rychlejší. Tomu pomůže ještě upravený podvozek a lepivější pneumatiky v kombinaci s lehčími koly od BBS. Zadní sedadla tu však kupodivu zůstala – Honda prý na rozdíl od jiných značek nepotřebuje zbavovat své vrcholné sportovní auto jeho využitelnosti. Jasně tím odkazuje na Francouze, kteří jsou schopni rychlosti podřídit úplně vše.
Jak se tyto speciální edice budou cenově lišit od klasiky, nám zatím známo není, jedno ale víme už teď – verze Limited Edition se do Evropy dostane pouze ve 100 exemplářích, takže pokud máte zájem o dokonalou moderní okruhovou Hondu, radili bychom pospíšit si.