Hlavní obsah

Honda Civic představena také jako praktičtější hatchback

Foto: Honda

Honda ukázala světu novou karosářskou variantu jedenácté generace legendárního modelu Civic – kromě již dříve představeného sedanu si ho budete moci pořídit také jako sportovněji vypadající a zároveň praktičtější hatchback.

Článek

To vlastně není nic nového. Už minulá generace byla v nabídce jako sedan a hatchback – velký problém ale byl, že obě auta měla podobně splývavou záď (hatchback byl víc useklý) a rozdíl jste poznali prakticky až ve chvíli, kdy se otevřelo víko kufru. Když bylo jen malé, šlo o sedan, v případě výklopné zádě jste před sebou měli hatchback (vlastně to byl spíš liftback).

V případě zcela nové jedenácté generace se designéři rozhodli obě varianty více odlišit – sedan má tak skutečně delší záď, zatímco hatchback je vzadu více useknutý. Páté dveře mají rozměrné sklo pro lepší výhled (také díky integrovanému stěrači), výraznější odtrhovou hranu a výš posazená zadní světla spojená odrazkou. Snad je tak na ulici konečně snáz rozeznáme.

Foto: Honda

Zadní část hatchbacku je konečně víc odlišná od sedanu

Kromě sportovnějšího vzhledu se hatchback také bude moci pochlubit větší prostorností a lepší praktičností – zadní pasažéři by měli mít k dispozici o 36 mm více prostoru pro kolena a větší boční okna prosvětlující interiér, rozměrné páté dveře pak umožní snadný přístup do kufru, který půjde ještě víc rozšířit sklopením zadních sedadel dělených v poměru 60/40. Automobilka zatím neoznámila, jaký bude základní objem zavazadlového prostoru, na detaily si budeme muset ještě počkat.

Foto: Honda

Hatchback přináší vítanou praktičnost navíc

Už teď ale víme, že nový Civic na své palubě přiveze dospělejší interiér plný kvalitnějších materiálů a s propracovanější digitalizací (10,25palcový digitální kokpit a až 9palcový dotykový infotainment), díky vylepšené platformě s delším rozvorem a širším rozchodem by měl nový Civic také dospěleji jezdit a být bezpečnější.

Foto: Honda

Kabina má být po všech stránkách propracovanější

Nový Civic by měl být po vzoru malého Jazzu a crossoveru HR-V k dispozici pouze s hybridním pohonem o kombinovaném výkonu 131 koní a 253 Nm. Ten kombinuje benzinový čtyřválec 1,5 i-VTEC, pracující v úsporném Atkinsonově cyklu, se dvěma elektromotory – první o výkonu 95 koní funguje jako generátor (vytváří elektrickou energii při zpomalování) a druhý s výkonem 109 koní jako trakční motor (pohání kola). Spalovací motor tu po většinu času slouží k výrobě elektrické energie, která pak vůz pohání, při rychlejší akceleraci se ale samozřejmě také zapojuje přímo do pohonu.

Pokud se nového Civicu už teď nemůžete dočkat, trochu vám to nadšení pokazíme špatnou zprávou na závěr – jedenáctá generace Civicu totiž dorazí na evropský trh až v průběhu příštího roku, varianta hatchback dokonce nejspíš až na podzim.

Související témata:
Načítám