Hlavní obsah

Hlas ze Suzuki a Mitsubishi: konec naftových motorů v Evropě

Foto: Suzuki

Suzuki i Mitsubishi upustí od naftových motorů i u terénních modelů

Aféra Dieselgate, nové emisní normy, ale i upadající zájem zákazníků o naftové motory jsou příčinou toho, že čím dál více automobilek se s diesely postupně loučí. Tento trend je dobře viditelný například na chování japonských automobilek - po Toyotě a Nissanu nyní ohlásily konec naftových motorů v Evropě i Suzuki a Mitsubishi.

Článek

Z velkých japonských značek tak zatím počítá do budoucna s diesely pro Evropu jen Mazda. Otázkou je, na jak dlouho. A nejen Japonci ohlašují vyklízení pole v kategorii naftových motorů - ústup od dieselu nedávno oznámily například i takové značky jako je Bentley nebo Porsche.

Výše zmíněné automobilky namísto nafty veří spíše elektromobilitě, respektive kombinaci benzinových motorů a elektromotorů. Například Suzuki nabídku naftových motorů ve svých vozech již před časem poměrně výrazně omezilo, a tak je současný krok japonského výrobce spíše logickým vyústěním než překvapením.

Podle amerického serveru Motor1.com se Suzuki od dieselu odklání zatím pouze v Evropě, kde v současné chvíli prodává jen deset procent vozů s naftovými motory. Například v Indii je to stále přibližně třicet procent, a tak na tamním trhu zatím naftové Suzuki v nabídce zůstanou.

Mitsubishi však, nehledě na výše řečené, udělalo výjimku. Ačkoliv ohlásilo, že s diesely pro Evropu končí, ponechá i nadále v nabídce ryze dieselový terénní pick-up L200. Jinak je ale jejich poselství jasné - po Velké Británii a Německu, kde už nabídku naftových motorů automobilka ukončila, dává dieselu sbohem i ve zbytku Evropy. A my v té souvislosti nemůžeme nevznést otázku - kdo se přidá další?

Načítám