Hlavní obsah

Historie se opakuje, ale na baterky: BMW oživuje Neue Klasse

Foto: BMW

V Mnichově se připravují na éru elektromobility a chystají novou platformu, jejíž název vzdává hold „zachráncům“ automobilky ze šedesátých let. Nová platforma Neue Klasse se představí v roce 2025, postupně podpoří všechny modelové řady a v budoucnu má tvořit nejméně polovinu světových prodejů značky.

Článek

V padesátých letech minulého století si BMW zahrávalo se štěstím v Americe s luxusním sportovním roadsterem BMW 507, jehož extrémně ztrátová výroba přiblížila celou experimentující mnichovskou automobilku na pokraj bankrotu. Aby přežila a znovu nastartovala budoucnost, uvedla začátkem šedesátých let novou modelovou řadu Neue Klasse (Nová třída), díky níž položila základy dnešních úspěšných řad 3 a 5.

Vraťme se však do současnosti a podívejme se na nejnovější zprávy z Mnichova – automobilka BMW se s nevyhnutelně nastávající čistě elektrickou érou opět připravuje na novou budoucnost a intenzivně pracuje na vývoji zbrusu nového technického základu s příhodným názvem Neue Klasse.

Foto: BMW

Původní BMW Neue Klasse ze šedesátých let minulého století

Zbrusu nová platforma Neue Klasse nahradí nynější architektury FAAR i CLAR, a díky modulární konstrukci umožní použití pohonů předních, zadních i všech kol. Stejně tak inženýrům dovolí použití různých typů akumulátorů a svobodné navržení různých délek rozvoru, šířek rozchodu, světlých výšek a velikostí kol od 18 do 22 palců.

Nejnovější informace pak uvádějí, že se první model s novou architekturou představí koncem roku 2025 jako čistě elektrická alternativa k populární řadě 3 a následně má platforma podpořit všechny budoucí modelové řady BMW. Automobilka očekává, že do roku 2030 budou elektrické modely na platformě Neue Klasse představovat nejméně polovinu světových prodejů značky.

Foto: BMW

Současným vrcholem vývoje elektromobilů BMW jsou modely i4 a iX

Frank Weber, vedoucí výzkumu a vývoje v BMW, říká, že nová platforma Neue Klasse bude základem všech budoucích modelů od nejmenších po největší. Základem konstrukce bude hliník a vysokopevnostní ocel, a přestože má sloužit zejména vývoji elektrických vozů, má umožnit také použití plug-in hybridních pohonů a pohonných jednotek s vodíkovými palivovými články.

Již zmíněný první model s novou platformou bude elektrický sedan s pracovním názvem NK1 s očekávanou šestou generací elektrického pohonu s úspornějšími elektromotory, 800voltovou architekturou, dojezdem až 700 kilometrů a 350kilowattovým nabíjením. Vzhledem k dnešním trendům se pochopitelně očekává, že spojí nejmodernější technologie s udržitelnými materiály a nízkou hmotností.

Premiéra elektromobilu NK1 zahájí třetí fázi elektrické strategie BMW a uskuteční se po kompletním uvedení elektrických sedanů i4, i5 a i7, jejichž základem bude elektrifikovaná současná architektura CLAR.

Související témata:
Načítám