Článek
V padesátých letech minulého století si BMW zahrávalo se štěstím v Americe s luxusním sportovním roadsterem BMW 507, jehož extrémně ztrátová výroba přiblížila celou experimentující mnichovskou automobilku na pokraj bankrotu. Aby přežila a znovu nastartovala budoucnost, uvedla začátkem šedesátých let novou modelovou řadu Neue Klasse (Nová třída), díky níž položila základy dnešních úspěšných řad 3 a 5.
Vraťme se však do současnosti a podívejme se na nejnovější zprávy z Mnichova – automobilka BMW se s nevyhnutelně nastávající čistě elektrickou érou opět připravuje na novou budoucnost a intenzivně pracuje na vývoji zbrusu nového technického základu s příhodným názvem Neue Klasse.
Zbrusu nová platforma Neue Klasse nahradí nynější architektury FAAR i CLAR, a díky modulární konstrukci umožní použití pohonů předních, zadních i všech kol. Stejně tak inženýrům dovolí použití různých typů akumulátorů a svobodné navržení různých délek rozvoru, šířek rozchodu, světlých výšek a velikostí kol od 18 do 22 palců.
Nejnovější informace pak uvádějí, že se první model s novou architekturou představí koncem roku 2025 jako čistě elektrická alternativa k populární řadě 3 a následně má platforma podpořit všechny budoucí modelové řady BMW. Automobilka očekává, že do roku 2030 budou elektrické modely na platformě Neue Klasse představovat nejméně polovinu světových prodejů značky.
Frank Weber, vedoucí výzkumu a vývoje v BMW, říká, že nová platforma Neue Klasse bude základem všech budoucích modelů od nejmenších po největší. Základem konstrukce bude hliník a vysokopevnostní ocel, a přestože má sloužit zejména vývoji elektrických vozů, má umožnit také použití plug-in hybridních pohonů a pohonných jednotek s vodíkovými palivovými články.
Již zmíněný první model s novou platformou bude elektrický sedan s pracovním názvem NK1 s očekávanou šestou generací elektrického pohonu s úspornějšími elektromotory, 800voltovou architekturou, dojezdem až 700 kilometrů a 350kilowattovým nabíjením. Vzhledem k dnešním trendům se pochopitelně očekává, že spojí nejmodernější technologie s udržitelnými materiály a nízkou hmotností.
Premiéra elektromobilu NK1 zahájí třetí fázi elektrické strategie BMW a uskuteční se po kompletním uvedení elektrických sedanů i4, i5 a i7, jejichž základem bude elektrifikovaná současná architektura CLAR.