Článek
Hasiči mají přesně dané postupy, jak zasahovat u jednotlivých druhů požárů, automobily nevyjímaje. Poslední dobou je trápí hlavně nastupující elektromobilita, protože baterky aut na elektrický pohon hoří nejen nadmíru dobře, ale taky zatraceně vysokým žárem a ještě hodně dlouho. Tesla dokonce vydala příručku, jak jejich auta hasit, přičemž v ní upozorňuje i na dva skryté vypínače, kterými se celý bateriový pack dá odpojit od zbytku auta. Všichni výrobci elektrických a hybridních aut pak doporučují, respektive nařizují, aby auto bylo po požáru v karanténě a pod dozorem dalších čtyřiadvacet hodin, protože hrozí samovznícení.
Toto video ale není ten případ. Je na něm zachycen zásah hasičů, kteří dohašují požár značně poničeného Porsche Cayman. Zatímco dva hasiči bohatě prolévají proudy vody kabinu auta, další se pomocí pajcru a kladiva pokouší dostat pod přední kapotu. Trvá jim to zatraceně dlouho a stojí je to nemalé úsilí. A když se jim to konečně povede, jejich překvapení je jasně vidět... Místo motoru tam totiž nachází jen bundu řidiče!
Aby taky ne, Cayman má motor uložený uprostřed, tedy hned za sedačkami, a vepředu má kufr. Další malý kufr je pak ještě úplně vzadu. Hasiči ho tedy nevědomky uhasili, už když zasahovali v kabině. Trochu nás zaráží, že jim nikdo z kolemjdoucích neporadil...