Článek
Všechna auta patří do skupiny tzv. prvovýjezdových, tedy těch, která jsou potřeba asi nejčastěji. Jde o hasičské cisterny na podvozku Scania, motor o výkonu 480 koní je vybaven převodovkou s automatickým řazením rychlostních stupňů a hydrodynamickým měničem, která umožňuje řazení bez přerušení tažné síly. Tato kombinace dává vozidlu značnou dynamiku, zvláště při jízdě k zásahu. Podvozek je odpružen vzduchově a umožňuje vozidlu změnu světlé výšky, což hasiči ocení zejména při překonávání terénních nerovností a dalších nástrah pražské infrastruktury.
Protože hasičské speciály musí něco vydržet a musí na ně být za každých okolností spolehnutí, nástavba těchto aut je vyrobena technologií lepení plechů ze slitiny lehkých kovů s rovným povrchem. Daný typ vozidla je předurčen pro všechny druhy využití, tedy pro technické zásahy, dopravní nehody a samozřejmě požáry, mimo běžnou výbavu má navíc ještě lanový naviják a osvětlovací stožár. Cisterna obsahuje nerezovou nádrž na 2 000 litrů vody a 120 litrů pěny. Hasiči budou mít k dispozici i speciální zařízení pro řezání vodním paprskem Cobra.
Tato velká obměna vozového parku pražských hasičů je největší v novodobé hasičské historii a je tedy jasné, že už byla potřeba. Podle zástupců hasičů se zásahové vozy Scania už osvědčily při ochraně Letiště Václava Havla i Pražského hradu. Až je ale uvidíte, jak s rozsvícenými majáky jedou provozem k zásahu, nezapomeňte, že musíte správně uhnout. Od 1. října platí nová pravidla při vytváření této uličky, dle kterých uličku vytváříme mezi pruhem, jenž je nejvíce vlevo a pruhem k němu přiléhajícím. A nezapomeňte, že bezpečnostní uličku jsme jako řidiči povinni vytvářet už při příjezdu do kolony. Jen tak budou mít hasiči, policisté a záchranáři dostatek prostoru na to, aby se všas dostali k případné nehodě.