Článek
Novým a dosti neočekávaným cílem je jeden z největších motocyklových trhů světa – trh indický. Na něm se dlouhodobě daří strojům nižších kubatur (zpravidla do 350 kubických centimetrů) a samozřejmě značkám, které je vyrábějí v gigantických nákladech, typicky Bajaj nebo Mahindra.
Jenomže i v Indii se najdou movitější zákazníci, kteří po své motorce vyžadují o něco větší dávku stylu, než nabízí obyčejná produkce. A jelikož teď hodně frčí retro, žně má například Royal Enfield, ale i nové modely Jawy, které začala licenčně vyrábět právě Mahindra. Stroje tohoto ražení mají velkou spoustu potenciálních zákazníků, a není proto divu, že se zdejší příležitost zamlouvá stále více výrobcům z celého světa. Mimo jiné třeba chlapcům od Harleye.
Pro úplnost je vhodné dodat, že to nebude poprvé, co si Harley plácne s Indy v rámci kooperace. Prvním případem je model Street 750 určený pro evropské trhy, který se vyrábí v indickém Bawalu. Chystané nové Harleye ovšem budou ještě menší a na místo vývozu do Evropy a zbytku světa, zůstanou přímo v Indii. Ačkoliv jsou informace o připravovaných strojích zatím velmi kusé, lze očekávat, že jim coby základ poslouží právě modelová řada Street, ovšem ještě s výrazně menším objemem.
Cruisery klasického amerického střihu tak dostanou motor do půl litru objemu, konkrétně předpokládáme, že půjde o kubaturu mezi 250-350 kubíky. Přesně v tomhle segmentu působí i zmiňovaný Royal Enfield nebo Jawa, takže patrně poprvé v historii nastane okamžik, kdy bude Harley-Davidson konkurovat naší české (byť v Indii vyráběné) Jawě…jakkoliv podivně to zní.