Hlavní obsah

Gymkhana je zpět, a s ní i Subaru

Foto: hoonigan.com

Řada z nás si možná říkala, že projekt Gymkhana už za ty roky musel takříkajíc vystřílet náboje. Že zkrátka není možné, aby Ken Block se svými nechutně rychlými Fordy přišel na nový způsob, jak zaujmout publikum. A možná, že právě proto jej nahradil jeho bývalý kolega Travis Pastrana se svým zdivočelým Subaru WRX STI!

Článek

Dámy a pánové, je tu jedenáctý díl slavné Gymkhany – přehlídky řvoucích motorů, skomírajících pneumatik a kaskadérských kousků, nad kterými leckdo jen nevěřícně kroutí hlavou. Závodní divize Hoonigan, která projekt zaštiťuje, sice nejnovější díl oficiálně nazývá Gymkhana 2020, ale to ničemu nevadí. I když je pravda, že změn se odehrálo více než jen v systému pojmenování.

Foto: HOONIGAN/ YouTube

Gymkhana 2020 co do kaskadérské podívané opravdu nezklamala.

V Gymkhaně 2020 totiž Ken Block (obrazně řečeno) předal klíčky svému někdejšímu kolegovi ze soutěže Rally America, chlapíkovi jménem Travis Pastrana, který je mimochodem také velmi zdatný v motokrosu. Rally America byl jakýsi druh národního šampionátu, pořádaného ve Spojených státech. Zahajovací sezona se konala v roce 2005 a stejnojmenná organizace projekt také zaštiťovala. Poslední sezona se jela předloni, celkově byl tento seriál po třináct let skvělou příležitostí pro nadané jezdce, jak se ukázat světu. Tedy přesně pro takové šílence, jakými jsou Ken Block nebo právě pan Pastrana.

Travis Pastrana tedy není žádný amatér – je to profesionální závodník a kaskadér, který získal zlaté medaile na slavných motorsportových kaskadérských exhibicích X Games – konkrétně v superkrosu, motokrosu, freestyle motokrosu a rallye.

Pro jedenáctou epizodu Gymkhany si Travis zvolil značně upravené Subaru WRX STI s karbonovou karoserií a výkonem 850 koní a 900 Nm, sekvenčním řazením a samozřejmě s pohonem všech kol. Jak je proboha možné, že Subaru STI podává takový šílený výkon, říkáte si? Jde o závodní 2,3l plochý čtyřválec s obrovským turbodmychadlem, a toto monstrum se Travis rozhodl prohnat městem Annapolis, které se nachází ve státě Maryland, což je ve skutečnosti také Travisovo rodné město.

Nikoho jistě nepřekvapí, že celé video je založené hlavně na skocích, piruetách, řvoucím motoru a vraždě drahých pneumatik v přímém přenosu. Velmi brzy se také uskuteční skok největší, ke kterému dojde v tamním přístavu, přičemž v tu chvíli pod Travisem propluje také závodní superčlun.

Posléze lze vidět Travise, jak si to šine po okresce rychlostí 150 mil za hodinu, tedy 240 v kontinentálních mírách. Pak lze vidět něco, co by se dalo nazvat driftem ve vzduchu, zatímco v pozadí proletí kaskadérské letadlo ze soutěží Red Bull Air Race. Zkrátka spousta takových drobných absurdit, které ale dělají Gymkhanu Gymkhanou, co si budeme povídat. Dojde i na jedno nečekané a příjemné překvapení v podobě zbrusu nového Subaru BRZ, které se ve videu ocitne zhruba na deset až patnáct vteřin.

Tentokrát se tedy této motoristické přehlídky zhostil Travis Pastrana, zatímco jeho někdejší kolega a kamarád Ken Block si tentokrát dal takzvaně nohy na stůl. Na konci videa je jeden záběr, který diváka upozorňuje na budoucí příchod rozšířené verze Gymkhany 2020, která by měla zahrnovat také motorku, toho bychom se měli dočkat zhruba začátkem příštího roku. Znamená to konec Kena Blocka v Gymkhaně? Ve skutečnosti ne tak docela. Dle spekulací se pro Gymkhanu 12 opět počítá s naším starým známým panem Blockem.

Načítám