Hlavní obsah

Gymkhana 11: Block si dá pauzu a snad se vrátí Subaru STI!

Foto: Ken Block

Posledním Subaru, které se v sérii objevilo, byl Blockův hatchback WRX STI. Od té doby sérii dominoval Ford

Scenérie z celého světa. Kouř od pneumatik. Řvoucí motory. Nespočet upravených speciálních vozů. Další kouř od pneumatik. A také Ken Block, který má nepochybně buď spoustu odvahy, nebo málo pudu sebezáchovy. Tak by se ve stručnosti dal shrnout filmový projekt Gymkhana. Kousky, které Block v celkem deseti dílech unikátního závodně-driftovacího pořadu předváděl, vyrážejí dech dodnes. Teď nás však čeká poměrně překvapivá změna. Hlavní hvězda se totiž stahuje z očekávaného jedenáctého dílu Gymkhana a žezlo předá dalšímu králi smyků a kaskadérských kousků Travisi Pastranaovi.

Článek

Je to k neuvěření, ale je tomu už 12 let, kdy na YouTube vtrhla první Gymkhana, kde závodník a kaskadérský jezdec Ken Block řádil se závodním Subaru WRX STI z roku 2006. Jak projekt Gymkhana, tak platforma YouTube zažily v následující dekádě obrovský boom. Dvaapadesátiletý Ken Block od té doby jednak mírně zešedivěl, ale na charakteru mu to pranic neubralo. Hlavní změnou je, že v roce 2010 změnil sponzora, a přesedlal tak ze Subaru na Ford. Teď se však zdá, že Subaru se v sérii Gymkhana po letech opět objeví, ovšem s novým řidičem.

Podle portálu DirtFish.com, zabývajícím se světem závodů rallye a kaskadérských kousků, nebude hlavním aktérem 11. dílu Gymkhany Block, ale jeho kolega a někdejší spolujezdec Travis Pastrana. Tito dva blázni v tom nejlepším slova smyslu se spolu seznámili při působení na soutěžích X Games někdy v roce 2006. Pastrana tehdy ještě jezdil primárně motokros a byl Blockovi spolujezdcem při jeho angažmá v Subaru Rally Team USA. Block však postupem času „nakazil“ i tohoto zarytého motorkáře.

Subaru, promoční společnost Hoonigan a závodní tým Vermont SportsCar už za zavřenými dveřmi pečlivě plánují nový film plný kousků, tentokrát však vůbec poprvé za volant usedne Blockův dlouholetý přítel a parťák Pastrana. V období karantény spolu dokonce vymysleli zajímavý projekt s názvem „Gymkhana Grid: Stay at Home Edition“, kde si oba krátili dlouhé dny kousky ve firemní garáži a skladu za pomoci svých rodinných příslušníků.

Pastrana se sice poprvé objeví za volantem, v Gymkhaně už se však v minulosti mihl. Například když účinkoval v pátém a desátém dílu série, v obou případech však řídil motorku. Popravdě není jasné, co přesně bude Pastrana řídit, my však rozhodně sázíme na speciálně upravené Subaru WRX STI.

Je však velmi nepravděpodobné, že se Ken Block ze série stáhne úplně. Společnost Hoonigan, která oznámila Pastranův příchod, zároveň slíbila návrat matadora Blocka. Dává to koneckonců smysl, protože jak možná víte, Block momentálně se svými kolegy pilně pracuje na zbrusu novém projektu auta jménem Hoonifox, založeném na Mustangu Foxbody, o kterém se dočtete v odkazu níže. Je tedy vysoce pravděpodobné, že s panem Blockem se uvidíme v pořadovém čísle 12!

První Gymkhana se světu představila v roce 2008 a byl to slušný úspěch – nikdo totiž nic podobného nikdy nepředvedl. Ingredience silného rallye speciálu, různorodých tratí a šíleně odvážného (nebo odvážně bláznivého) jezdce daly dohromady recept, který opravdu funguje. Teď, o 12 let a stovky milionů zhlédnutí z celého světa později, se nezdá, že by tito chlapíci polevili, naopak. Kdoví, třeba se k nim připojí ještě někdo. Co takhle Kimi Räikonnën?!

Načítám