Článek
John Hennessey si za dekády svého působení v tunerské branži vybudoval pověst velkého odborníka, ale také naprostého šílence, což spolehlivě potvrzují jeho nadopované výtvory. Jméno ve světě si udělal už v roce 2000, když na desetiválec prvního Dodge Viper přilepil dvě turba a vymáčknul z něj 800 koní, čímž z bestie vytvořil skutečný peklostroj.
Dnes jsou pro něj 800koňové Mustangy denním chlebem, 1 000 koní vám přifoukne do Viperu, Challengeru Demon i do Camara (tomu příznačně říkají Exorcist). Vrcholem jeho bláznivé nabídky byl speciál Venom GT, prodloužený Lotus Elise s 1 450koňovým twin-turbo V8, který byl svého času nejrychlejším autem planety. Motor jeho rychlejšího nástupce, modelu F5, už prý úspěšně otestovali s výkonem 2 000 koní. Uf!
Dalším monstrem doktora Frankenseyho je Jeep Grand Cherokee Trackhawk, do kterého napumpovali rovnou celou cisternu plnou steroidů. Z motoru zůstaly jen základy, upravovaly se písty, ojnice, hlava válců nebo vačkové hřídele a na vrcholu všeho sedí 4,5litrový kompresor, který dokáže tlačit až 22psi (běžná turba se pohybují do 10psi)!
Nalijte tomuhle monstrmotoru do chřtánu závodní 109oktanový benzin a on ze sebe vydoluje neskutečných 1 200 koní a 1 500 Nm. Díky tomu vystřelí na stovku za naprosto absurdních 2,3 sekundy a za oceánem tolik oblíbenou čtvrtmíli smázne za 9,66 sekundy, rychleji než bleskurychlý McLaren 720S. Neztrácejte však ze zřetele, že je stále řeč o 2,4tunové krabici! Zákony fyziky nesměle namítají, že by to vůbec nemělo být možné, ale John Hennessey se něčím takhle nudným neobtěžoval zabývat.
Pravda, Hennessey Trackhawk měl kromě speciálního paliva na své straně ještě výhodu speciálních pneumatik Nitto 555R 275/40 R20 určených pro závody dragsterů, ale na to se už historie neptá. Právě pro účely závodění v přímce je také možné od pohonu všech kol odpojit přední nápravu a poslat všechny koně na zadní kola. To když si před startem potřebujete zahřát pneumatiky pro dokonalou trakci. Nebo když vezete děti a chcete jim ukázat, jak se dělají mraky.
Hennessey vyrobí pouze 24 kusů svého 1 200koňového Trackhawku, na kterých bude viset cenovka kolem 4 milionů korun. Zní to jako hodně peněz, ale v přepočtu na koně je to pravá láce, protože za tyhle peníze se u Porsche Cayenne musíte spokojit se směšnými 550 koni. Kdepak, Amerika je vážně zemí neomezených možností. Jsme zvědaví, s jakou bláznivinou přijde John Hennessey příště.