Článek
John Hennessey si za dekády svého působení v tunerské branži vybudoval pověst velkého odborníka, ale také naprostého šílence, což spolehlivě potvrzují jeho nadopované výtvory. Jméno ve světě si udělal už v roce 2000, když na desetiválec prvního Dodge Viper přilepil dvě turba a vymáčknul z něj 800 koní, čímž z bestie vytvořil skutečný peklostroj.

Vypadá docela nenápadně, ale na drag stripu sestřelí i McLaren
Dnes jsou pro něj 800koňové Mustangy denním chlebem, 1 000 koní vám přifoukne do Viperu, Challengeru Demon i do Camara (tomu příznačně říkají Exorcist). Vrcholem jeho bláznivé nabídky byl speciál Venom GT, prodloužený Lotus Elise s 1 450koňovým twin-turbo V8, který byl svého času nejrychlejším autem planety. Motor jeho rychlejšího nástupce, modelu F5, už prý úspěšně otestovali s výkonem 2 000 koní. Uf!
Dalším monstrem doktora Frankenseyho je Jeep Grand Cherokee Trackhawk, do kterého napumpovali rovnou celou cisternu plnou steroidů. Z motoru zůstaly jen základy, upravovaly se písty, ojnice, hlava válců nebo vačkové hřídele a na vrcholu všeho sedí 4,5litrový kompresor, který dokáže tlačit až 22psi (běžná turba se pohybují do 10psi)!

6,2 V8 s 4,5litrovým kompresorem dává se závodním palivem 1 200 koní
Nalijte tomuhle monstrmotoru do chřtánu závodní 109oktanový benzin a on ze sebe vydoluje neskutečných 1 200 koní a 1 500 Nm. Díky tomu vystřelí na stovku za naprosto absurdních 2,3 sekundy a za oceánem tolik oblíbenou čtvrtmíli smázne za 9,66 sekundy, rychleji než bleskurychlý McLaren 720S. Neztrácejte však ze zřetele, že je stále řeč o 2,4tunové krabici! Zákony fyziky nesměle namítají, že by to vůbec nemělo být možné, ale John Hennessey se něčím takhle nudným neobtěžoval zabývat.

Stovka za 2,3 sekundy a čtvrtmíle za 9,66 sekundy. To už je pořádný kalup!
Pravda, Hennessey Trackhawk měl kromě speciálního paliva na své straně ještě výhodu speciálních pneumatik Nitto 555R 275/40 R20 určených pro závody dragsterů, ale na to se už historie neptá. Právě pro účely závodění v přímce je také možné od pohonu všech kol odpojit přední nápravu a poslat všechny koně na zadní kola. To když si před startem potřebujete zahřát pneumatiky pro dokonalou trakci. Nebo když vezete děti a chcete jim ukázat, jak se dělají mraky.

Pokloňte se králi všech semaforových soubojů
Hennessey vyrobí pouze 24 kusů svého 1 200koňového Trackhawku, na kterých bude viset cenovka kolem 4 milionů korun. Zní to jako hodně peněz, ale v přepočtu na koně je to pravá láce, protože za tyhle peníze se u Porsche Cayenne musíte spokojit se směšnými 550 koni. Kdepak, Amerika je vážně zemí neomezených možností. Jsme zvědaví, s jakou bláznivinou přijde John Hennessey příště.