Hlavní obsah

Golf získal v nárazových testech 5 hvězd, je tam jedno ALE

Foto: Euro NCAP

Podle EuroNCAP je otevírání dveří při nárazu jen ojedinělým problémem, podobně to měl nedávno i Volkswagen Sharan

Volkswagen vydal tiskovou zprávu, kde se chlubí, že Golf osmé generace získal pět hvězd a patří tedy mezi nejbezpečnější auta na trhu. Nezpochybňujeme to. Odborníci z EuroNCAP však při testech objevili jeden zásadní problém, který by měl Volkswagen vyřešit. Při nárazu se Golfu otevírají dveře a cestujícím hrozí vypadnutí.

Článek

Nový Golf je pokaždé jednou z nejočekávanějších novinek a nepochybujeme o tom, že až se osmá generace dostane na trh, bude to opět bestseller. Bude dělat všechno dobře, má čerstvý design a vylepšené technologie, účinnější motory a je to zkrátka Golf. Ano, tohle bude dobré auto. A bude i bezpečné, byť pět hvězd už se dá v dnešní době považovat jako standard. Jedna věc ale stojí za pozornost a Volkswagen nebude úplně nadšený, že to vytahujeme…

Foto: Euro NCAP

Golf má ve standardu šest airbagů, zadní budou za příplatek

Při nárazových testech EuroNCAP se totiž novému Golfu otevřely dveře řidiče, což odborníci vyhodnocují jako velký problém. Kabina sice zůstala stabilní, a tedy i bezpečná, nedošlo k narušení prostoru posádky, nicméně otevřené dveře hodnotí EuroNCAP jako vysoce rizikové, protože hrozí vypadnutí cestujících z kabiny. A je zajímavé, že minulý měsíc se ten samý problém v testech EuroNCAP objevil i u Volkswagenu Sharan.

„Otevření dveří při nárazu je od začátku historie EuroNCAP penalizováno, protože cestujícím hrozí riziko vypadnutí z vozidla,“ komentoval výsledky testů Michiel van Ratingen, generální tajemník EuroNCAP. „Otevírání dveří po nárazu je dnes navíc ojedinělé, a tak by měl Volkswagen co nejdřív najít příčinu problému a odstranit ji."

Jinak dopadl osmičkový Golf výborně. Pochvalu si zasloužil nejen za příkladnou ochranu prostoru cestujících, ale hlavně za autonomní systém nouzového brzdění, který je standardní výbavou auta a spolehlivě zabraňoval kolizím při všech scénářích nouzového brzdění v nízkých rychlostech. V celkovém součtu získal nový Golf 95 procent maximálního počtu bodů v kategorii ochrany dospělých cestujících.

Volkswagen vybavuje vozy celou hromadou asistenčních systémů, z nichž některé jsou obvyklé zatím jen ve vozidlech z vyšších segmentů. Právě Front Assist a asistent pro jízdu v jízdním pruhu jsou dvě věci, které většina řidičů při jízdě ocení nejvíce. Pro model Golf je poprvé dodávaná funkce rozpoznávání cyklistů, podpora řidiče při vyhýbacím manévru a asistent pro odbočování rozšiřují spektrum funkcí systému, který svou výkonnost prokázal v testech EuroNCAP.

Šest airbagů – po dvou čelních, bočních a hlavových – je součástí sériové výbavy nového modelu Golf, stejně jako předpínače bezpečnostních pásů a omezovače síly na všech krajních sedadlech. Na přání je k dispozici systém preventivní ochrany cestujících, který dokáže zmírnit následky hrozící kolize, například přitažením bezpečnostních pásů a uzavřením otevřených oken. Jeho součástí jsou také boční airbagy vzadu. Za zmínku pak stojí i příplatkový adaptivní tempomat ACC s předvídavým rozpoznáváním rychlosti a „Travel Assist,“ který umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h.

Nebýt toho problému s dveřmi, mohl by Golf nepochybně pomýšlet na ještě vyšší hodnocení. Takto si ho zatím pro sebe nechává nenápadná Mazda, která si v čelním nárazu vysloužila 99procentní hodnocení.

Společně s osmičkovým Golfem získaly pět hvězd při posledních testech EuroNCAP ještě vozy Audi Q8, Ford Puma a Nissan Juke.

Načítám