Článek
Nový Golf je pokaždé jednou z nejočekávanějších novinek a nepochybujeme o tom, že až se osmá generace dostane na trh, bude to opět bestseller. Bude dělat všechno dobře, má čerstvý design a vylepšené technologie, účinnější motory a je to zkrátka Golf. Ano, tohle bude dobré auto. A bude i bezpečné, byť pět hvězd už se dá v dnešní době považovat jako standard. Jedna věc ale stojí za pozornost a Volkswagen nebude úplně nadšený, že to vytahujeme…
Při nárazových testech EuroNCAP se totiž novému Golfu otevřely dveře řidiče, což odborníci vyhodnocují jako velký problém. Kabina sice zůstala stabilní, a tedy i bezpečná, nedošlo k narušení prostoru posádky, nicméně otevřené dveře hodnotí EuroNCAP jako vysoce rizikové, protože hrozí vypadnutí cestujících z kabiny. A je zajímavé, že minulý měsíc se ten samý problém v testech EuroNCAP objevil i u Volkswagenu Sharan.
„Otevření dveří při nárazu je od začátku historie EuroNCAP penalizováno, protože cestujícím hrozí riziko vypadnutí z vozidla,“ komentoval výsledky testů Michiel van Ratingen, generální tajemník EuroNCAP. „Otevírání dveří po nárazu je dnes navíc ojedinělé, a tak by měl Volkswagen co nejdřív najít příčinu problému a odstranit ji."
Jinak dopadl osmičkový Golf výborně. Pochvalu si zasloužil nejen za příkladnou ochranu prostoru cestujících, ale hlavně za autonomní systém nouzového brzdění, který je standardní výbavou auta a spolehlivě zabraňoval kolizím při všech scénářích nouzového brzdění v nízkých rychlostech. V celkovém součtu získal nový Golf 95 procent maximálního počtu bodů v kategorii ochrany dospělých cestujících.
Volkswagen vybavuje vozy celou hromadou asistenčních systémů, z nichž některé jsou obvyklé zatím jen ve vozidlech z vyšších segmentů. Právě Front Assist a asistent pro jízdu v jízdním pruhu jsou dvě věci, které většina řidičů při jízdě ocení nejvíce. Pro model Golf je poprvé dodávaná funkce rozpoznávání cyklistů, podpora řidiče při vyhýbacím manévru a asistent pro odbočování rozšiřují spektrum funkcí systému, který svou výkonnost prokázal v testech EuroNCAP.
Šest airbagů – po dvou čelních, bočních a hlavových – je součástí sériové výbavy nového modelu Golf, stejně jako předpínače bezpečnostních pásů a omezovače síly na všech krajních sedadlech. Na přání je k dispozici systém preventivní ochrany cestujících, který dokáže zmírnit následky hrozící kolize, například přitažením bezpečnostních pásů a uzavřením otevřených oken. Jeho součástí jsou také boční airbagy vzadu. Za zmínku pak stojí i příplatkový adaptivní tempomat ACC s předvídavým rozpoznáváním rychlosti a „Travel Assist,“ který umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h.
Nebýt toho problému s dveřmi, mohl by Golf nepochybně pomýšlet na ještě vyšší hodnocení. Takto si ho zatím pro sebe nechává nenápadná Mazda, která si v čelním nárazu vysloužila 99procentní hodnocení.
Společně s osmičkovým Golfem získaly pět hvězd při posledních testech EuroNCAP ještě vozy Audi Q8, Ford Puma a Nissan Juke.