Hlavní obsah

GM má po 60 letech nové logo, znak změnila i Kia

Foto: GM

Logo je nejenom v případě automobilek veledůležitým poznávacím prvkem. Kompletní výměny proto nejsou časté, i když úplně neobvyklé také nejsou. Vzpomeňme si na Škodu a její výraznou proměnu loga v roce 2011. Nové prvky vizuální komunikace má nyní i korejská Kia i americký koncern General Motors (GM).

Článek

General Motors měnil logo po více než šedesáti letech, naposledy jej totiž automobilka nechala upravit v roce 1960. Opět zde najdete dvě písmena G a M, ovšem v novém fontu a modernějším barevném provedení. Automobilka kromě tyrkysově modrého představila i černé logo.

Vysvětlování, proč je nutné měnit logo, je plné marketingových frází. Společnost GM ale pomocí nového poznávacího znaku dává najevo, že přechází k elektromobilitě. Doslova automobilka hovoří o tom, že „si klade za cíl znovuobjevit sama sebe“.

Foto: GM

Původní logo GM

GM by byla ráda vnímána jako automobilka, jejíž cíl je spoluvytvářet svět s nulovým počtem nehod a nulovými lokálními emisemi. Ano, v redakci si myslíme, že to zní jako něco, čím se nyní zaklíná spousta automobilek, ale ke cti GM budiž přičteno, že změna loga proběhla bez většího humbuku.

A aby to bylo úplné, americký koncern se sídlem v Detroitu má také nový slogan „Everybody in“ (S každým se počítá). Do koncernu GM patří tradiční americké značky Buick, Cadillac, Chevrolet a GMC. Pod křídly posledně jmenované se loni v listopadu ukázal elektrický Hummer, tedy značka, která společně se Saabem zanikla již před delší dobou.

Kia už není červená

Nové logo má také korejská Kia. Jde o docela radikální změnu, při které je nový znak vyveden „ručně“a na jeden tah. Logo je černé (dosud bylo červené). Proti předchozí konzervativní verzi působí moderněji.

Kia má také nový globální slogan: „Movement that inspires“ (Pohyb, který inspiruje). Dosud automobilka prodávala vozy se sloganem „The power to surprise“ (Síla překvapit).

Foto: Kia

Nové logo automobilky Kia

Kia své nové logo představila na velkolepé show. Nad jihokorejským městem Inčchon se vznášelo 303 dronů, které v jeden okamžik odpálily pyrotechniku, která ozářila noční nebe.

Náklady na změnu loga jsou v případě automobilek v řádu desítek milionů korun. Pokud pomineme, že externí grafické studio měsíce ladí novou korporátní identitu, je potřeba nové logo také dostat na kapoty automobilů, ale také na všechny oficiální tiskoviny, vstupní brány do závodu nebo montérky dělníků. Obvykle tak změna netrvá týden, ale klidně i měsíce.

Související témata:
Načítám