Článek
Jima Glickenhause docela obdivujeme. Kdysi dávno si nechal postavit od Ferrari extrémně vzácný kousek, jednokusovou limitku P4/5. Režisér a burzovní magnát byl s výsledkem spokojen, ale když s ním chtěl závodit, začalo Ferrari couvat. Glickenhaus se tedy rozhodl si postavit vlastní auto a pojmenoval ho Scuderia Cameron Glickenhaus. Scuderia kvůli spojitosti s Ferrari, Cameron, protože tak se jmenuje jeho manželka a to poslední jméno už vám asi dojde. SCG 003 začalo jezdit čtyřiadvacetihodinovku v Nürburgringu, protože Glickenhaus chtěl jezdit hned to nejtěžší, co je na menu. Kvůli závodům musel postavit minimální sérii homologačního SCG 003 CS, což je mezičlánek mezi závodní a silniční verzí. Až teď ale, dva roky po představení závodního speciálu, v Ženevě uvedl i silniční verzi SCG 003 Stradale. Ta je lehčí a výkonnější než závodní speciál. Glickenhaus už prodal tři kusy (za 2,8 milionu dolarů!) a tvrdí, že výrobní kapacita je asi osm vozů ročně.
Jak sehnat další zákazníky? Snadno. Glickenhaus tvrdí, že během tréninků a závodů krouží Nordschleife v závodní verzi za 6 minut 20 sekund. Podle jeho propočtů by měla silnička, která má pořád neuvěřitelná čísla přítlaku a bočního přetížení (které dalece přesahují jakýkoliv supersport), i na běžných gumách pokořit hranici šest a půl minuty. To je o víc než dvacet sekund rychlejší než rekord Huracanu Performante. Jenže je tu háček.
Glickenhaus v Ženevě vedl s několika novináři rozhovory a vysvětloval tam, proč podle něj nezvládnul rekord zajet nikdo v McLarenu P1, LaFerrari nebo Koenigseggu. On by na to prý měl (kolikrát už jsme to slyšeli?), jenže jak se ukazuje u Huracanu Performante, zveřejnění času a videa ještě nemusí znamenat, že vám kritické internetové publikum věří. Glickenhaus proto navrhuje velký závod nejrychlejších sériových aut, který jednou za čas určí prozatimního vítěze. Je to hezká myšlenka, ale s různými řidiči za volantem a bez oficiální dohlížející komise je to stejné divadýlko jako sólové pokusy automobilek. Glickenhaus asi bude muset zajet rekord sám, udělat pořádnou mediální masírku a doufat, že sežene pár kupců. Potíž je v tom, že jeho speciál za bezmála tři miliony dolarů je vlastně sériovým závoďákem, do kterého se amatérští řidiči nepohrnou. Neuměli by ho řídit.
Ale pořád Glickenhausovi fandíme. Chce totiž prodejem aut vydělat potřebných 10 milionů dolarů (plus nějaké drobné), aby se mohl zúčastnit čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans v kategorii GTE. Takový sen samozřejmě schvalujeme.