Hlavní obsah

Glickenhaus 007 – Americké auto, které může vyhrát LeMans

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

Glickenhaus 007 zatím existuje jen jako model, ale výrobce má ambiciózní plán!

Ano, je to už nekonečných 53 let od doby, kdy americké auto vyhrálo nejslavnější 24hodinovku na světě. Americký miliardář a automobilový nadšenec James Glickenhaus to chce ale změnit a tady jsou první informace o jeho novém závodním autě. Jeho plány jsou vskutku velkolepé, ale zapálení pro věc taky!

Článek

James Glickenhaus není automobilovým fanouškům neznámý. Režisér a burzovní magnát si kdysi nechal u Ferrari postavit na zakázku vůz P4/5, ale když s ním chtěl začít závodit, tak se to Ferrari moc nelíbilo a Glickenhaus se rozhodl, že si tedy postaví vlastní auto. A rovnou s ním vyrazil na závody VLN a na 24hodinovku na Nürburgringu, protože žádné těžší závodění podle všeho neexistuje. No a k závodnímu speciálů rovnou vyrobil i „sériové“ auto SCG 003 Stradale, které není limitované technickými předpisy FIA a díky tomu je ještě o chlup silnější a rychlejší než závodní verze. Dobré, ne?

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

Glickenhaus o sobě tvrdí, že je jen hlavním kuchařem svého týmu

No a teď se Glickenhaus chystá pustit do dobrodružství jménem LeMans. „Když organizace ACO a FIA zveřejnily předpisy o zřízení nové špičkové třídy vytrvalostních závodů, tak jsme v tom okamžitě viděli magickou příležitost. Mohli bychom postavit krásné sportovní auto, které bude závodit v nejvyšší třídě WEC a v Le Mans,“ prohlásil James Glickenhaus při zveřejňování prvních obrázků a technických údajů o novém autě, které má označení 007.

Zatím víme, že vůz bude pohánět dvakrát přeplňovaný šestiválec 3,0 l s výkonem 852 koní, který prý nemá problém vydržet plné zatížení víc než 30 hodin. Bude schovaný v přísně aerodynamické karoserii, a zatímco základ motoru je už hotový, tak tento měsíc čekají inženýry první testy v aerodynamickém tunelu.

Na vývoj auta si Glickenhaus najal celou armádu zkušených odborníků z Formule 1 a LMP1, kteří dále spolupracují s Podium Advanced Technologies. Jejich úkol je jednoduchý: „Postavit hyperauto z prázdného listu papíru.“ V čele týmu stojí Luca Ciancetti a Matteo Cavedoni. Budou podporováni hlavním inženýrem Markem Tathamem. Sám Glickenhaus o sobě mluví jako o hlavním kuchaři a myči nádobí.

Scuderia Cameron Glickenhaus má ambiciozní plán dokončit vývoj vozu do června, přes prázdniny ho složit a v září zahájit testování. Přestože to zní až nesplnitelně, Glickenhaus to vidí v barvách: „Stojíme v dešti v Le Mans a koukáme se na auto, které je rozostřenou minulostí. Bude to hrdý den pro nás i pro Ameriku!“ Tak držíme palce…

Načítám