Hlavní obsah

GEO-Cab rozšiřuje nabídku karbonových obytňáků

Foto: GEHO cab Germany

Německá firma GEHO cab GmbH poskytuje špičkové přestavby na obytné vozy z karbonu. Momentálně rozšiřuje své řady o americkou pobočku

Volný pohyb a cestování obecně je v současné době trochu omezené, ale víte, jak se to říká o té hoře a prorokovi… A jestli nám nějaká z vlastností jakožto lidské rase byla již odedávna vlastní, je to vynalézavost. Jelikož si dnes už umíme svůj „dům“ vzít s sebou na cesty, nemusíme se zříkat výletu do přírody a strachovat se o dostupnost ubytování. Ve světě se obytné vozy těší čím dál větší oblibě a starý kontinent v tomto ohledu rozhodně není pozadu.

Článek

Není úplně překvapením, že nejlépe se trhu s obytnými vozy daří na americkém světadíle, ovšem západní Evropa mu zdatně sekunduje – v Nizozemsku, Lucembursku a Německu je hned několik firem, které si už za ta léta vybudovaly slušnou tradici. Jednou z nich je i německá společnost GEHOcab – dokonce se jim v poslední době natolik daří, že sebrali odvahu expandovat právě do Ameriky, kde zakládají svoji novou odnož se sídlem v San Diegu, která ponese velmi prozaický název Geo-Cab.

Foto: GEHO cab Germany

Kromě karbonové kabiny společnost láká také na velmi úzkou spolupráci s klientem

Až donedávna byly předmětem konverze na karbonový obytný vůz především Land Rover Defender nebo třeba Volkswagen Amarok, ale jak firma GEHOcab rozšířila svoje řady o novou pobočku v USA, nešlo jinak než rozšířit také vozový park o klasické americké teréňáky. Díky tomu vám GEO-Cab (případně německá centrála) udělá špičkový a poměrně lehký obytný vůz téměř z čehokoliv, co má pohon všech kol a světlou výšku víc než 20 centimetrů – jmenovitě jde o klasiky jako třeba Ford F-150 či F-350, Dodge Ram, Chevrolet Silverado, nebo dokonce Jeep Gladiator. „Zbytek světa“ pak zahrnuje stroje jako výše zmíněný Defender, Amarok, Mercedes třídy G či z Japonska Nissan Frontier nebo Toyota Tacoma apod.

Dle webových stránek společnosti výrobek vždy nese označení „Badger“, jednotlivé verze ST, LT, LR a XT se pak liší vzestupně od velikosti a štědrosti vnitřního, případně terénního vybavení.

Vstupním „modelem“ je Badger ST. Tato stavba je sice ze všech nejmenší – délka se pohybuje v rozmezí 4 až 4,25 metru, výška interiéru 185 až 200 cm – přesto ale i základní Badger ST nabízí pohodlné přespání pro dva, případně i jedno nouzové pro třetího člena osazenstva. I tak ale nechybí kompaktní koupelna se sociálním zařízením. Badger ST bývá nejčastěji aplikován na Mercedes třídy G.

Následuje Badger LT, což je de facto tatáž přestavba jako v případě ST, jen větší. Nejčastěji touto úpravou prochází Land Rover Defender, je ale možné ji aplikovat i na třídu G s prodlouženým rozvorem, případně i na výše zmíněný Jeep Gladiator. Hlavní výhody oproti základnímu ST je delší kabina a více místa nad hlavou.

Foto: GEHO cab Germany

Jako základ pro přestavbu může posloužit i ikonická třída G

Od verze Badger LR nahoru už jde o lidově řečeno „echt“ obytňáky – základem nejčastěji slouží terénní Toyoty a Nissany, případně i dnes stále více oblíbený Ford Ranger. Badger LR nabízí zejména delší kabinu (4,85 metru), hlavní výhodou je větší koupelna, místo pro spaní je potom víceméně stejné jako u předchozího LT, tedy pohodlné spaní pro dva, nouzové spaní až pro tři pasažéry.

To nejlepší si samozřejmě necháváme na konec. Badger XT náleží „drobkům“, jako je Dodge Ram, Chevrolet Silverado a všechny Fordy série F, tedy od F-150 až po F-550. Délka kabiny činí 5,25 až 6 metrů, v jejich interiéru se pak mohou postavit i čahouni vysocí až 215 cm. Díky extra prostoru má XT nejlépe vybavenou koupelnu a může v něm přespat až pět pasažérů.

I přes neskutečnou variabilitu vybavení a produktů samotných zůstává však největším lákadlem karbonová „karoserie“. Instalace kabiny totiž výchozí vůz příliš nezatíží – v číslech to dělá nárůst hmoty 450 kilo u výchozího ST, největší XT pak „přibere“ stále přijatelných 750 kilogramů. Nábytek je potom ze sklolaminátu a je nedílnou součástí kabiny pro lepší celkovou tuhost. Ale kdo by chtěl, může si objednat i karbonový nábytek…

Dalším lákadlem je potom přístup firmy k zákazníkům. Jak se nechal slyšet produktový specialista Gerhard Oertelt, firma velmi úzce spolupracuje s klienty, a všechny návrhy tak procházejí konzultací ještě před zahájením výroby, aby vše bylo dle představ zákazníka. Výroba potom i nadále probíhá v Německu, kde je i sídlo společnosti, čekací lhůta je momentálně až 9 měsíců od zadání.

Ceny začínají na 99 tisících eur (cca 2,5 milionu) za přestavbu vašeho terénního vozu na „Badger ST“, ovšem ceny u větších vozů u „stupně výbavy“ Badger XT se prý mohou leckdy vyšplhat až na téměř 170 tisíc eur, tedy 4,4 milionu. Tak nás napadá, že tady se opět bavíme spíše o „pojízdných domech“ než o obytných vozech.

Načítám