Článek
Značka Genesis po odvážně vypadajícím SUV GV80, jehož design navrhl věhlasný designér Luc Donckerwolke (autor Lamborghini Murcielago, Bentley Flying Spur nebo první generace Fabie a Octavie), přichází s dalším, podobně designérsky odvázaným modelem. Tentokrát jde o sedan vyšší střední třídy.
Také v případě nového modelu zaujme Genesis odvážným pojetím obří masky chladiče, která pojme i tabulku s registrační značkou. A samozřejmě tu jsou i „sendvičové“ světlomety, které v decentnější podobě najdete také vzadu. Z profilu je dobře vidět ostřejší zakončení v oblasti C sloupku, které navozuje vzhled „čtyřdveřového kupé“ ve stylu Audi A7 Sportback. Nevím jak vám, ale nám tohle auto, soudě dle dostupných fotografií, přijde hodně povedené.
G80 stojí na dvacetipalcových kolech a pro úplnost: na délku měří 4 995 mm, široký je 1 925 mm a vysoký 1 465 mm. Mezi jeho hlavní konkurenty kromě modelů od Audi bude patřit BMW řady 5 a Mercedes-Benz třídy E.
Také interiér pokračuje v opulentním duchu: Korejci se nebáli použít pravé dřevo nebo velké množství jemné kůže, takže výsledný dojem je vynikající. Zajímavostí je dvouramenný volant (ale ten má i Octavia IV); širokoúhlý displej má velikost 14,5 palce. Zatím není jasné, zda G80 dostane po vzoru GV80 patentovaný systém pro potlačování hluku za pomoci zvuků s opačnou frekvencí (RANC). Ale nejspíš ano.
Popisovaná novinka stojí na nové platformě s poháněnou zadní nápravou, díky použití hliníku se podařilo hmotnost proti předchůdci srazit o citelných 110 kilogramů. S laděním podvozku pomáhal věhlasný expert Albert Biermann, který kromě mnoha skvělých „bavoráků“ stojí za vynikajícím sportovním modelem Hyundai i30 N.
Motorizace pro G80 zahrnují dva benzinové motory: 2,5 litrový čtyřválec (223 kW a 421 Nm) a 3,5 litrový, turbodmychadlem přeplňovaný šestiválec o výkonu 380 koní (279 kW) a točivém momentu 530 newtonmetrů. Stejné agregáty má i nedávno představené SUV GV80, sedan namísto třílitrového turbodieselu dostane „jenom“ 2,2 litrový čtyřválec o výkonu 154 kW. O dřívějším pětilitrovém benzinovém osmiválci nepadlo ani slovo, je tak velice pravděpodobné, že z nabídky pro G80 vypadl.
G80 se, stejně jako další modely od značky Genesis, do Evropy v brzké době nepodívají. Mezi hlavní odbytiště značka krom domácího jihokorejského trhu řadí především Spojené státy americké. Je to škoda, nebo takový model na evropských trzích nechybí? Napište nám do diskuse!