Hlavní obsah

Genesis G80 zaútočí na prémiové sedany

Foto: Genesis

Genesis, prémiová značka koncernu Hyundai-Kia, přichází s dalším modelem. Po luxusním SUV GV80 přijíždí od této jihokorejské značky sedan vyšší střední třídy G80, konkurent pro BMW řady 5 nebo Mercedes-Benz třídy E. Do Evropy se ale zatím nepodívá.

Článek

Značka Genesis po odvážně vypadajícím SUV GV80, jehož design navrhl věhlasný designér Luc Donckerwolke (autor Lamborghini Murcielago, Bentley Flying Spur nebo první generace Fabie a Octavie), přichází s dalším, podobně designérsky odvázaným modelem. Tentokrát jde o sedan vyšší střední třídy.

Foto: Genesis

Nové velké SUV GV80 si při svém nedávném představení získalo hodně pozornosti

Také v případě nového modelu zaujme Genesis odvážným pojetím obří masky chladiče, která pojme i tabulku s registrační značkou. A samozřejmě tu jsou i „sendvičové“ světlomety, které v decentnější podobě najdete také vzadu. Z profilu je dobře vidět ostřejší zakončení v oblasti C sloupku, které navozuje vzhled „čtyřdveřového kupé“ ve stylu Audi A7 Sportback. Nevím jak vám, ale nám tohle auto, soudě dle dostupných fotografií, přijde hodně povedené.

G80 stojí na dvacetipalcových kolech a pro úplnost: na délku měří 4 995 mm, široký je 1 925 mm a vysoký 1 465 mm. Mezi jeho hlavní konkurenty kromě modelů od Audi bude patřit BMW řady 5 a Mercedes-Benz třídy E.

Také interiér pokračuje v opulentním duchu: Korejci se nebáli použít pravé dřevo nebo velké množství jemné kůže, takže výsledný dojem je vynikající. Zajímavostí je dvouramenný volant (ale ten má i Octavia IV); širokoúhlý displej má velikost 14,5 palce. Zatím není jasné, zda G80 dostane po vzoru GV80 patentovaný systém pro potlačování hluku za pomoci zvuků s opačnou frekvencí (RANC). Ale nejspíš ano.

Popisovaná novinka stojí na nové platformě s poháněnou zadní nápravou, díky použití hliníku se podařilo hmotnost proti předchůdci srazit o citelných 110 kilogramů. S laděním podvozku pomáhal věhlasný expert Albert Biermann, který kromě mnoha skvělých „bavoráků“ stojí za vynikajícím sportovním modelem Hyundai i30 N.

Motorizace pro G80 zahrnují dva benzinové motory: 2,5 litrový čtyřválec (223 kW a 421 Nm) a 3,5 litrový, turbodmychadlem přeplňovaný šestiválec o výkonu 380 koní (279 kW) a točivém momentu 530 newtonmetrů. Stejné agregáty má i nedávno představené SUV GV80, sedan namísto třílitrového turbodieselu dostane „jenom“ 2,2 litrový čtyřválec o výkonu 154 kW. O dřívějším pětilitrovém benzinovém osmiválci nepadlo ani slovo, je tak velice pravděpodobné, že z nabídky pro G80 vypadl.

G80 se, stejně jako další modely od značky Genesis, do Evropy v brzké době nepodívají. Mezi hlavní odbytiště značka krom domácího jihokorejského trhu řadí především Spojené státy americké. Je to škoda, nebo takový model na evropských trzích nechybí? Napište nám do diskuse!

Související témata:
Načítám