Hlavní obsah

Genesis G80: Hyundai, ze kterého vám spadne čelist

Foto: Genesis G80

Genesis G80 je plný elegance a zdvojených blinkrů. Vlastně byste ani nepoznali, že jde o jihokorejský výrobek

Tohle že je jihokorejský výrobek? Odpůrci automobilky Hyundai a její luxusní divize Genesis valí oči na přepracovaný sedan střední velikosti. G80 má podobně jako faceliftová Octavie třetí generace čtyři oči, ale nabídne obří dotykový displej, dřevo a záplavu kůže. Šmrncovnějšího Korejce asi zatím nenajdete…

Článek

Navzdory  koronaviru (SARS-CoV-2) se jihokorejská automobilka Hyundai, respektive její prémiová divize Genesis, pořádně odvázala a ukázala nový netradiční čtyřoký sedan G80.

Jde už o třetí generaci automobilu střední velikosti, který díky svému vzhledu může řádně zamíchat světovými kartami v oblasti prodeje luxusních vozů. Doslova ikonická příď láká obří širokou maskou chladiče, která by spolkla i tolik diskutované ledvinky od BMW.

Foto: Genesis G80

Přijdou vám ledvinky BMW moc velké? Co teprve maska chladiče Genesis G80?

Specifické jsou také hlavní dělené světlomety s dvojitými blinkry, na které navazují rovněž rozdvojené boční směrové ukazatele. Móda blinkrů v blatníku (nebo kdekoli jinde, viz. DS 9) namísto v zrcátkách se tedy pomalu vrací na scénu. Duální blikače očekávejte také vzadu.

Ladný design karoserie doplňují 20palcová litá kola a obloukové koncovky výfuku. Stačí se prostě jen chvíli zadívat a už máte pocit, že tohle auto prostě musíte řídit.

Foto: Genesis G80

Stylovost sedan neztrácí ani při pohledu zezadu

Kabina je ve srovnání s minulou generací zase o krok napřed a asi byste si netipli, že jde o jihokorejský výrobek. Středu palubní desky s vestavěnými výdechy ventilace dominuje 14,5palcový infotainment a všude kolem najdete pravé dřevo nebo kůži.

Přístrojový štít sice působí konvenčně a analogově, nicméně jde o plně digitální technologii. Do rukou pak padne příjemný, kůží čalouněný čtyřramenný volant s ovladači multimédií a dalších funkcí. Podle prohlášení automobilky byl vůz navrhován tak, aby měl úzké A sloupky a poskytoval dostatečný výhled do všech směrů.

Foto: Genesis G80

V interiéru to voní kůží a dřevem

Zákazníci v Jižní Koreji se luxusního sedanu dočkají už tento měsíc a to budou známé i dostupné pohonné jednotky. Na další trhy se automobil podívá do konce letošního roku.

S ohledem na sesterské SUV Genesis GV80, které konkuruje modelům BMW X5 nebo Mercedes-Benz GLE, očekáváme pod kapotou sedanu G80 přeplňovaný 2,5litrový benzinový čtyřválec o výkonu kolem 300 koní a síle 420 Nm, respektive silnější vidlicový zážehový šestiválec s objemem 3,5 litru a s výkonem 375 koní.

Foto: Genesis G80

Duální směrová světla tvoří celou linii vozu

Pokud bude technika sedanu a SUV totožná, budete si moci vybrat mezi pohonem zadní nápravy, nebo všech čtyř kol, nicméně zapomeňte na manuál, převodové ústrojí bude vždy osmirychlostní, plně automatické, ovšem s možností ručního řazení pádly pod volantem. Na závěr tak musíme uznat, že tohle auto se opravdu povedlo.

Načítám