Článek
Navzdory koronaviru (SARS-CoV-2) se jihokorejská automobilka Hyundai, respektive její prémiová divize Genesis, pořádně odvázala a ukázala nový netradiční čtyřoký sedan G80.
Jde už o třetí generaci automobilu střední velikosti, který díky svému vzhledu může řádně zamíchat světovými kartami v oblasti prodeje luxusních vozů. Doslova ikonická příď láká obří širokou maskou chladiče, která by spolkla i tolik diskutované ledvinky od BMW.
Specifické jsou také hlavní dělené světlomety s dvojitými blinkry, na které navazují rovněž rozdvojené boční směrové ukazatele. Móda blinkrů v blatníku (nebo kdekoli jinde, viz. DS 9) namísto v zrcátkách se tedy pomalu vrací na scénu. Duální blikače očekávejte také vzadu.
Ladný design karoserie doplňují 20palcová litá kola a obloukové koncovky výfuku. Stačí se prostě jen chvíli zadívat a už máte pocit, že tohle auto prostě musíte řídit.
Kabina je ve srovnání s minulou generací zase o krok napřed a asi byste si netipli, že jde o jihokorejský výrobek. Středu palubní desky s vestavěnými výdechy ventilace dominuje 14,5palcový infotainment a všude kolem najdete pravé dřevo nebo kůži.
Přístrojový štít sice působí konvenčně a analogově, nicméně jde o plně digitální technologii. Do rukou pak padne příjemný, kůží čalouněný čtyřramenný volant s ovladači multimédií a dalších funkcí. Podle prohlášení automobilky byl vůz navrhován tak, aby měl úzké A sloupky a poskytoval dostatečný výhled do všech směrů.
Zákazníci v Jižní Koreji se luxusního sedanu dočkají už tento měsíc a to budou známé i dostupné pohonné jednotky. Na další trhy se automobil podívá do konce letošního roku.
S ohledem na sesterské SUV Genesis GV80, které konkuruje modelům BMW X5 nebo Mercedes-Benz GLE, očekáváme pod kapotou sedanu G80 přeplňovaný 2,5litrový benzinový čtyřválec o výkonu kolem 300 koní a síle 420 Nm, respektive silnější vidlicový zážehový šestiválec s objemem 3,5 litru a s výkonem 375 koní.
Pokud bude technika sedanu a SUV totožná, budete si moci vybrat mezi pohonem zadní nápravy, nebo všech čtyř kol, nicméně zapomeňte na manuál, převodové ústrojí bude vždy osmirychlostní, plně automatické, ovšem s možností ručního řazení pádly pod volantem. Na závěr tak musíme uznat, že tohle auto se opravdu povedlo.