Hlavní obsah

Garáž Honzy Koubka: Volkswagen Golf R

Video: Honza Koubek

Golf R má o 20 koní víc než Golf GTI Clubsport. Je ale dražší o celých 200 tisíc Kč. Vychází to tedy na celých deset tisíc za jedinou koňskou sílu navíc a to se zdá jako opravdu drahý špás. Navíc, dávat 1,2 milionu za „obyčejný“ Volkswagen se celkově zdá jako dost nesmyslný obchod. Jak to tedy všechno je?

Článek

Zaprvé je třeba si uvědomit, že si nekupujete jen koňskou sílu. Golf R má jiný podvozek, jiné řízení, nový pohon všech kol s torque vectoringem a spoustu výbavy navíc. Kromě toho není zaměřený na stejnou cílovku jako GTI Clubsport. Ten byl ostrou limitkou pro fajnšmekry, zatímco „erko“ je vytříbený superhatchback, který bezvadně spojuje drtivý výkon a každodenní použitelnost.

A jaký to má všechno vlastně důvod? On ve skutečnosti důvod není úplně potřeba, stačí, že dnes je technicky možné toho dosáhnout a že existují zákazníci, kteří si za to rádi zaplatí. A Volkswagen dobře ví, jak dobrým základem pro takovou kreaci současná generace Golfu je – však je to výsledek desítek let vývoje, cizelování a dotahování dobrého k lepšímu a k nejlepšímu.

Ve videu ovšem uvidíte, že ani tohle auto není úplně dokonalé a nějakou tu chybičku jsem najít dokázal.

Načítám