Článek
Výkonu není nikdy dost. Díky koním pod kapotou bezpečněji předjíždíte, bezpečněji se připojíte do pruhu, rychleji opustíte křižovatku. Na druhou stranu 600koňové BMW M5 by nikdo z nedostatku výkonu nejspíš nenařkl. Ale přece jen se takoví našli. A v německé tunerské firmě G-Power velmi ochotně vyslyšeli jejich volání a postavili auto, které by snad mohlo stačit i těm největším adrenalinovým nadšencům.
Jejich variace na téma M5 tak má stejný twin-turbo 4,4 V8, akorát po úpravách (nová turba, upravená ECU atd.) produkuje brutálních 828 koní a 1 017 Nm – ano, o celou čtvrtinu víc, než má „běžná“ M5. Na stovku tak vystřelí za hypersportovních 2,9 sekundy (o desetinu rychleji než konkurence od Brabusu) a peláší až 335 km/h (na rozdíl od Brabusu nemá omezovač). Tak co, už vám to stačí, vy nenasytní rychlostní šílenci?!
Kromě šokujících čísel vypadá ale jejich upravená M5 docela krotce – jen ji postavili na 21palcová kovaná kola a vyměnili výfukové potrubí za titanové se čtyřmi koncovkami s průměrem 100 mm schovanými v karbonovém kabátku. V tiskové zprávě se sice neříká nic o úpravách podvozku nebo brzd, které si zvýšení výkonu určitě vynutilo, ale nepochybujeme, že to u G-Power nepodcenili a věnovali se doladění celého auta do funkčního a vyváženého celku. Nakonec mají s vývojem opravdu rychlých aut bohaté zkušenosti.
G-Power funguje na trhu už 35 let a za tu dobu postavili opravdu slušnou řádku silničních střel. Hlavní hvězdou je dvěma kompresory přeplňovaná 800koňová M5 E60, která dokázala jet až 372 km/h, a stala se tak nejrychlejším sedanem se zápisem v Guinessově knize rekordů. Jiná 660koňová M5 se s 333 km/h stala nejrychlejším autem na LPG. Vedle toho postavili také nejrychlejší čtyřmístné kupé (370km/h), nejrychlejší kombi (362 km/h), nejrychlejší jedničkovou řadu (330 km/h) a nejrychlejší trojkovou řadu (337 km/h). Pokud tedy chcete pekelně rychlé BMW, u G-Power jste na správné adrese.