Hlavní obsah

Frankfurtský autosalon od příštího roku nebude ve Frankfurtu

Foto: Audi

Bezmála 70 let hostil německý Frankfurt událost, která nesla oficiální název „Internationale Automobil-Ausstellung“ (IAA). Tradiční autosalon, střídající se ob rok s autosalonem v Paříži, už ale na obvyklém místě příští rok nehledejte. Přesune se totiž do jiného německého města a dost možná i pozmění zaměření jako takové.

Článek

V některých médiích se objevila poplašně znějící informace, že byl autosalon ve Frankfurtu „zrušen“. To ovšem není tak docela pravda. Faktem je, že jen doběhla smlouva mezi vystavovatelem ve Frankfurtu a pořadatelem, kterým je německá Asociace automobilového průmyslu „Verband der Automobilindustrie“ (VDA). Do soutěže o pořádající město se Frankfurt znovu přihlásil, ale VDA po „nelehkém rozhodnutí“ došlo k tomu, že už zde s autosalonem pokračovat nebude.

Celkem se do výběrového řízení o pořádající lokaci přihlásilo sedm měst – Berlín, Frankfurt, Hamburg, Hannover, Kolín nad Rýnem, Mnichov a Stuttgart. Každé z měst předneslo svou koncepci a vizi pro autosalon. VDA následně vybralo tři finálová města, s nimiž bude pokračovat v jednáních.

Autosalon na podzim příštího roku se tak odehraje buď v Berlíně, Hamburgu nebo Mnichově. Konkrétní rozhodnutí prý padne během několika týdnů.

Možná se teď ptáte, proč to všechno. Proč se vlastně dlouhotrvající partnerství mezi VDA a Frankfurtem po bezmála 70 letech rozpadlo? Samozřejmě to úzce souvisí s celkovým poklesem popularity velkých autosalonů.

Foto: Shutterstock

Zastoupení všech myslitelných značek a davy lidí - takové pojetí autosalonů už je bohužel minulostí

Autosalony přitáhnou čím dál tím méně návštěvníků, což znamená, že si automobilky důrazně rozmyslí, zda ten nemalý obnos peněz, který se za účast na autosalonech utratí, neinvestují v dnešní nejisté pozici automobilového průmyslu někam jinam. Spousta automobilek tak na autosalony úplně přestala jezdit, což má další neblahý efekt na návštěvníky – a tak stále dokola. Koneckonců letošní březnová Ženeva s poněkud prořídlou účastí automobilových značek je zářným příkladem.

VDA tedy jednoznačně hledá nějaký nový tahák, kterým by natáhlo návštěvníky do prostor výstaviště. A jisté je, že primárně auta už to nebudou. Objevují se oprávněné domněnky o tom, že náhrada za IAA Frankfurt už nebude ani tak autosalonem, jako spíš všeobecnější prezentací mobility, a to hlavně té udržitelné, ale i technologií. Koneckonců není náhoda, že se spousta novinek ze světa automobilů za poslední roky představuje třeba na technologickém veletrhu CES v americkém Las Vegas. Tradiční motoristický svatostánek, kam zavítali lidé se zájmem o auta kvůli autům, bude tedy upozaděn.

Načítám