Článek
Tisíc koní z pěti motorů. Ano, čtete správně. Brutální Project 1 má motor PŘÍMO Z FORMULE 1, tedy ten spalovací. Je to šestiválcová jednašestka, která točí bláznivých 11 tisíc otáček, dopovaná hned čtyřmi elektromotory. Jeden je přímo u spalovacího motoru, druhý pomáhá turbu a další dva jsou na přední nápravě. Ty mají 160 koní, stejně jako ten u motoru, zatímco motor integrovaný v turbu má 120 koní. A všechny "točí" 50 tisíc otáček - víc než dvojnásobek toho, čeho jsou schopné elektromotory v ostatních sériových vozech.
Ano, nazývat tohle monstrum sérií je možná trochu nepřístojné, ale opravdu si ho můžete koupit a provozovat ho na běžných silnicích! Z nuly na dvě stě (to není překlep) vystřelí pod šest sekund a maximálka je za hranicí 350 km/h, takže přezdívka silniční Formule 1 vůbec není přehnaná. Jde přirozeně o čtyřkolku s karbonovým monokokem a osmistupňovou, speciálně vyvinutou manuální převodovkou, kterou řidič ovládá pádly ze svého stísněného interiéru, jemuž vévodí hranatý volant a další prvky přímo opsané z Formule 1.
Nejzásadnějším trumfem Projectu 1 ale bude zátah. Elektromotory jsou nastavené, a především ten integrovaný v turbu, aby dokonale vykryly jakoukoliv turbodíru a poskytly ještě plynulejší a silnější nástup výkonu, než v případě těch nejlepších atmosférických jednotek. Chcete ho? Smůla, všech 275 kusů je dávno rozprodaných za cenu 2,7 milionu dolarů. Šťastných kupcům ho ale budete moci závidět až za rok a půl, možná dokonce dva. Do té doby chce totiž Mercedes svůj Project 1 ladit, aby novým majitelům neukousnul hlavu hned při prvním rozjezdu.
Podívejte se na něj živě!