Článek
Ačkoliv trhu vládnou SUV, slušivé kombíky nebo takzvané shooting brake neradno podceňovat. Nejen, že umí vypadat velmi dobře, ale zaujmout umí cenou i úložnými prostory. A přesně takový je 508 SW, u jehož designu se Peugeot prý nechal inspirovat právě karoserií s dlouhou a splývavou zádí, tedy shooting brake. 508 SW má hned na první pohled velmi elegantní tvary – ostatně, je to francouzské auto. K těm dopomáhá jak nízká silueta, tak třeba bezrámové dveře. Přední strana je stejná jako u fastbacku. Nechybí zde Full LED světloměry s vertikálním vizuálním podpisem s opalescenčními LED denními světly.
Protože jde o kombi, myslel Peugeot hodně na praktičnost auta. Proto je možné víko zavazadelníku ovládat systémem hands free, tedy bez doteku a práh zavazadlového prostoru je pouze 63,5 cm od země, takže ani něžné pohlaví nemá problém s uložením nákupu do kufru. A mimochodem, zavazadlový prostor nabídne objem 530 litrů, což vůbec není špatné! Navíc má jednoduché tvary, takže je možné ho využívat opravdu naplno a nebudete se trápit různými neergonomickými, neřku-li překážejícími částmi auta. Ovšem tím to u 508 SW nekončí. Pokud sklopíte zadní sedadla, dělená v poměru 2/3–1/3 s funkcí Magic Flat, dostanete se na objem 1 780 litrů.
Jak už jsme výše naznačili, praktičnost tu hrála velkou roli. Proto Peugeot zapracoval na často kritizovaném uspořádání a objemu odkládacích přihrádek. Do větrané odkládací přihrádky se vejdou dvě láhve o objemu 1,5 l, do kapes ve dveřích se vejde po litrové lahvi a ve středové přihrádce pod loketní opěrkou lze uložit dvě láhve v objemu 0,5 l. Do odkládacího prostoru poblíž převodovky se díky kabelové průchodce snadno vejdou i ty největší smartphony (pokud se právě indukčně nenabíjejí v přihrádce pod konzolou). Posádka na předních sedadlech pak má k dispozici masáže, cestující vzadu větší a pohodlnější sedadla i více místa nad hlavou. Samozřejmostí je celá přehlídka bezpečnostních asistentů, včetně třeba systému nočního vidění, který se v tomto segmentu objevuje poprvé. Systém používá infračervenou kameru umožňující rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200 m, tedy více než dosah potkávacích světel. Infračervené záběry se zobrazují na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.
Pod kapotou můžete mít řadu motorizací. Peugeot nabízí dva benzinové motory o objemu 1,6 litru, a to buď se 180 nebo 225 koňmi. V obou případech motor pracuje s osmistupňovým automatem. Dieselové agregáty jsou dva, ale v několika verzích. Prvním je BlueHDi o objemu 1,5 litru a s výkonem 130 koní. Ten může být spárován jak s automatickou, tak manuální převodovkou. Druhou verzí je dvoulitr, a sice buď se 160, nebo 180 koňmi. V obou případech je dodáván výhradně s automatem. U benzinových motorů Peugeot přidal systém freewheeling, který umí automatickou převodovku přepnout do režimu Neutral, kdy plachtí.
Tato funkce je k dispozici při rychlostech od 25 do 130 km/hod, pokud to podmínky umožní. Spuštění automatického přechodu je možné, není-li zjištěno sešlápnutí pedálu akcelerátoru ani brzdového pedálu. Systém, jehož fungování řidič nijak nepocítí, umožňuje zmenšit vnitřní tření převodovky a snížit tak prý spotřebu paliva o přibližně 3 %. Nabídku v druhém pololetí 2019 rozšíří benzinová verze Hybrid Plug-In s elektrickým dojezdem 50 km (cyklus WLTP). Zajímavostí je, že hybrid si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, protože baterie bude uložená pod sedadlem ve 2. řadě. Nový Peugeot 508 SW je v České republice k dispozici za cenu od 835 000 Kč, úroveň výbavy GT pak za cenu od 1 090 000 Kč.